Tereza Svěráková bude prvním českým kreativcem v porotě Clia a The One Show

Tereza Svěráková, kreativní ředitelka agentury Young & Rubicam a komunikační skupiny WPP v Praze, se stala prvním českým kreativcem, který byl pozván do poroty mezinárodních soutěží The One Show a Clio Awards.

„Neberu to jako svůj osobní úspěch, ale jako úspěch české reklamy,“ říká Svěráková s tím, že Jaime Mandelbaum, její předchůdce v čele kreativy pražské Y&R, byl sice na základě svých úspěchů pozván do jedné z porot největšího reklamního festivalu Cannes Lions, ale faktem je, že Mandelbaum je Brazilec.

Svěráková převzala kompletní vedení kreativy pražské pobočky Y&R před dvěma lety, poté co Mandelbaum byl v rámci sítě povýšen a teď má na starosti vedení kreativních oddělení v Evropě s výjimkou Británie. Pražská Y&R i pod vedením Terezy pokračuje v jím nastoleném kurzu, na jehož základě se zaměřuje pouze na ty nejprestižnější světové soutěže.

V tom má – morální, ale i důležitou finanční – podporu globálního vedení Y&R, které nejprve Mandelbauma a poté i Svěrákovou nominovalo do globálního kreativního vedení firmy.

„Naším cílem je dělat tu nejlepší práci. A naše snaha má své výsledky,“ říká Svěráková, která byla už loni pozvána do poroty amerických Andy’s Awards. „Vidím to i v tom, že po každém našem úspěchu se mi na stole objevují životopisy a portfolia lidí od nás i ze zahraničí, kteří u nás chtějí pracovat,“ dodává Svěráková, který figurovala i ve výročním vydání přehledu TOP ženy Česka za rok 2016.

Kreativní ředitelka Young & Rubicam Prague Tereza Svěráková se objevila i v posledním vydání projektu TOP ženy Česka.
Foto: Vladimír Kiva Novotný

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345