Sdílené druhé až čtvrté místo v soutěži Křišťálová lupa 2016 a kategorii Globální projekty českých tvůrců marketingového ředitele e-shopu Notino.cz Radka Ondrášíka upřímně překvapilo. Skupina Internet Shop, pod niž internetový obchod s kosmetikou a parfémy spadá, totiž rebranding svých e-shopů na 14 trzích na notino oznámila letos v říjnu.
Českým zákazníkům prodával Internet shop parfémy na Parfums.cz, Američané nakupovali na Beautyspin, Maďaři zas třeba na iparfumeria.
Doplňte si příběh sami
Změna názvu na společné Notino vycházela z více důvodů. Kromě parfémů už totiž společnost dlouhodobě nabízí také obsáhlou nabídku výrobků určených pro péči o tělo. Navíc na českém on-line trhu existují další e-shopy, např. parfemy.cz, které přímo již názvem evokují svůj sortiment zboží. „Máme název, který je již nezaměnitelný. Navíc i pro samotné zákazníky bude orientace jednodušší. Při globální působnosti tak lze snáze budovat jednu značku než desítky různých,“ doplňuje Ondrášík. Název Notino nemá žádný skrytý význam, jeho příběh si prý zákazníci budou vytvářet sami. Podle průzkumu mezi zákazníky by rebranding neměl mít negativní dopad. Na českém, slovenském i na dalších trzích Notino podpořilo změnu masivními kampaněmi skrze všechny dostupné mediální typy. Na celém projektu se podílelo více týmů, samotná identita vznikala z interních podnětů firmy. „Je to proces, který zdaleka nekončí. Notino nyní vyžaduje spoustu péče, aby se stalo mezi zákazníky stejně známým jako předchozí značka,“ přiznává Ondrášík.
Loni e-shop dosáhl tržeb 4’5 miliardy korun. Notino chystá expanzi na dalších 5-6 trhů. Firma zatím neupřesnila na které.
Foto: Notino