Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kampaň, co smrdí krchovem

Agentury Konektor Social a její sesterská PR.Konektor už loni uspěly s kampaní pro novou řadu seriálu Živí mrtví televizní stanice AMC. V „prankovém videu“ tehdy napálily populárního moderátora rozhlasové stanice Evropa 2 Leoše Mareše, který se cestou do studia ocitl v učiněné zombie apokalypse.

Čekala na něj havarovaná, zakrvácená auta, nepořádek na ulici, zabarikádovaná chodba a nakonec i „nemrtvý“ kolega Patrik Hezucký, který ve studiu číhal na čerstvou porci mozečku.

Jak zopakovat úspěch?

Sledovanost této kampaně na YouTube a Facebooku přesáhla milion zhlédnutí, heslo „Leoš Mareš zombie“ se v jejím průběhu stalo nejvyhledávanějším na serveru Seznam.cz. Na webové stránky Virstagram, kde se každý mohl nechat „kousnout“ a proměnit se v zombie, získal Konektor přes šest tisíc fotek, které se pak organicky šířily internetem.

Reklama
ČEZ

Série Živí mrtví však přišla s další řadou… Jak zopakovat, nebo dokonce překonat předchozí úspěch?

Z tradičních médií k digitálu

Agentura se rozhodla původní koncept posunout dál tak, že video natočí živě a bude jej streamovat on-line. A Leoše Mareše, který vzešel z tradičního mediálního prostředí, nahradila ryze digitální celebrita, youtuber a herní streamer FattyPillow. Konektor na něj vsadil kvůli jeho popularitě a stovkám tisíc fanoušků, kteří tvoří tzv. FattyArmy, ale i pro jeho specifický humor a umění improvizace.

Fanouškům FattyPillowa během jednoho srpnového odpoledne pípla na Facebooku notifikace, že streamuje procházku s přítelkyní po Praze. Vlog se však rychle zvrtnul, když Fattyho kousl do krku agresivní kolemjdoucí.

Fanoušci se začali dohadovat v komentářích, jestli je jejich oblíbenec v pořádku. Fatty v průběhu odpoledne vypustil další čtyři videa, která postupně zaznamenávala jeho proměnu v chodící mrtvolu. Jeho pleť zbělela, zorničky se mu zúžily, z krku mu tekla krev.

Kdo je FattyPillow?

FattyPillow – občanským jménem Karel Sivák – začínal na YouTube pod pseudonymem Tlustej Kárl, pod kterým se věnoval provozu hudebního kanálu se zaměřením na hip hop a rap.

Později rozvíjel svůj bavičský talent a velmi rychle se mu podařilo nasbírat 250 tisíc odběratelů na YouTube, přičemž dnes jich tam má téměř dvakrát tolik.

Na herním streamu Twitchi je celebritou největšího kalibru a fanoušci ho milují. Ke svému streamu přitáhne i 12 tisíc lidí, což jej řadí mezi 15 nejlepších streamerů na světě! Různé hry mu přitom slouží spíš jako kulisa k jeho osobitým vtípkům.

Fatty vysvětluje

Proměnu youtubera v zombíka samozřejmě obstarala filmová maskérka. Fattyho videa každopádně posbírala na YouTube na 900 tisíc zhlédnutí. Jejich celkový reach na sociálních sítích byl ale několikanásobně vyšší.

FattyPillow zveřejnil na svém kanále vzápětí sestřih celé akce i „making off video“, v němž vysvětloval pozadí kampaně, v rámci herního streamu Twitch popisoval průběh kampaně a propagoval mobilní aplikace. Fattyho fanoušci se tak dozvěděli, co a proč se stalo: na televizní obrazovky přichází finále druhé řady populárního seriálu.

Z buzzu zpátky do médií

Kromě buzzu na sociálních sítích celá akce zaujala i tradiční média, třeba webový Blesk nebo Aha on-line o ní publikovaly článek.

Šíření „on-line nákazy“ pomáhaly i další aktivity agentury. Konektor nejenže na sociálních sítích informoval o premiérových dílech nové řady seriálu. Společně s FattyPillowem zapojil do kampaně i novináře a blogery.

Těm prvním agentura zaslala speciální delivery: „nemrtvý kurýr“ se dobelhal do vybraných redakcí, kde obdaroval novináře stylizovanou dobrotou. Od původního plánu, že dort bude mít podobu lidského mozečku, bylo ovšem upuštěno a zvolena byla „mírnější cesta“.

Blogeři obdrželi originální komiksovou kresbu, kterou mohli využít v další komunikaci. Což udělali, protože se rádi pochlubili, že když nemrtví zrovna nehrají v seriálu, s chutí si přečtou jejich web.

Kampaň měla viditelné výsledky

Kampaň zasáhla dva miliony uživatelů, její celkový dosah na sociálních sítích byl pět milionů lidí. Videa dosáhla 900 tisíc zhlédnutí, počet lajků činil 45 tisíc. Na sociálních sítích měl projekt sedm tisíc komentářů.

S první kampaní pro launch nové série Živých mrtvých se Konektor Social dostal na shortlist panevropské komunikační soutěže European Excellence Awards. A i s tou druhou už letos tento úspěch zopakoval. Ocenění sice nezískal, ale dostat se mezi pět nejlepších projektů je úspěch. Ostatně, oslovit v zemi fotbalových fanoušků ještě víc lidí, než kolik zaujalo finále fotbalového Eura, to stojí za zaznamenání.

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)