Leoš Mareš se stává hlavní tváří kampaně značky XY.“ Tato zpráva v posledním roce přicházela do redakce tak často, že začalo být zajímavější, když někdo spolupráci s Marešem neohlásil. Moderátor, kterého proslavilo působení v Ranní show Evropy 2 a v televizi Nova, toho v reklamním světě stihl hodně.
Na jaře se naposledy objevil v minutovém videu pro pánskou oděvní značku Blažek s názvem Pro muže s příběhem. „Spolupráci s Leošem Marešem hodnotíme kladně a vážíme si toho, že trvala čtyři sezony,“ vyjádřil se majitel značky Ladislav Blažek. Firma si moderátora původně najala, aby značce omladil image. „Se vznikem podzimní kolekce jsme se však rozhodli pro změnu. Naší tváří už nebude populární a všeobecně známá tvář, jakou byl Leoš, ale profesionální model. Volba padla na Francouze Ryada Slimaniho, který podle nás zosobňuje muže, pro které jsme naši kolekci vytvářeli,“ dodal majitel módní značky.
Co teď? Zkusíme Mareše
Rodáka z Berouna letos angažovala také značka Mastercard při komunikaci věrnostního programu Priceless Specials. V kampani se podíval po Evropě.
V září si ho vybrala jako ambasadora beskydská destilérka Fleret. „Veřejnost má už téměř dvě desítky let možnost sledovat proměnu a vývoj Leoše Mareše. Má svou stabilní hodnotu a výraz. V tomto ohledu spatřujeme personifikaci s našimi produkty,“ zdůvodnil volbu Tomáš Novák, marketingový ředitel značky.
Chceme někoho opravdu známého
Nejnovější marketingová spolupráce má podobu virálního videa, které natočil Mareš pro tuzemský e-shop Mall.cz. V něm se zhostil úlohy řidiče a lidem plnil jejich přání.
„Leoše jsme zvolili na základě předchozích pozitivních zkušeností. Zároveň jsme chtěli osobnost, kterou lidi dobře znají a která je v případě osobního setkání překvapí a umí improvizovat,“ podotkl k tomu mluvčí Mall.cz Jan Řezáč.
Ve spolupráci s Aukrem moderátor v červnu dražil svůj iPhone 5s. Akce pro charitativní projekt Srdcerváči vynesla téměř 77 tisíc korun, a telefon se tak stal nejdražší položkou prodanou přes službu Aukrobot.
Vlivná základna na sítích
Kromě velkých kampaní navazuje Mareš nespočet malých spoluprací na svých osobních profilech na sociálních sítích. Značkám vyhovuje jeho dosah: na Instagramu Mareše sleduje 344 tisíc lidí a na Twitteru má na dvě stě tisíc followerů. V žebříčku 77 nejvlivnějších Čechů na sociálních sítích, který sestavil časopis Forbes, se moderátor sice neumístil ani v první desítce, ale co se týče monetizace svých aktivit, řadí se k naprosté špičce.
Za jednorázový příspěvek na sociálních sítích si podle Forbesu účtuje 50 tisíc, za více fotek nebo videí chce po firmách od 100 do 150 tisíc a roční kampaň s Leošem vyjde značku až na miliony korun. I přes tyto ceny a přiznanou neexkluzivitu je o Mareše velký zájem.
„Více spoluprací v krátké době zvyšuje Marešovi kredibilitu, v dlouhodobém horizontu to ale pro něj dobré není,“ myslí si Martin Kozák, kreativní ředitel agentury Remembership. Otázkou je, zda a jak dlouho si atraktivitu pro marketing dokáže Mareš ještě udržet.