Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

WebTop100: Trendy digitálu pro rok 2017

Pochopení zákazníka a jeho zasažení v tu pravou chvíli – to je to, k čemu moderní digitální marketéři napínají své úsilí.

Content marketing

82 % společností začlenilo obsahový marketing do své strategie, pouze 29 % z nich má však obsahovou strategii zdokumentovanou (zdroj: Content Marketing Institute).

Ač je číslo zdokumentovaných strategií meziročně o 10 % vyšší, ukazuje se, že je důležité i pohotově reagovat na aktuální dění. Real-time content marketing je čím dál tím oblíbenější. Cílem contentu u B2B je generování leadů, u spotřebitelů prodej.

Reklama
MMcite

Multidevice

57 % uživatelů by nedoporučilo firmu se špatným mobilním webem (zdroj: CMS Report).

Na spoustě webů nefunguje mobilní verze. Mobil ale sehrává důležitou roli v přednákupní fázi a k nákupnímu rozhodnutí dochází právě na telefonech…

Programmatic

Programatická reklama dnes představuje 62 % displejové on-line reklamy a do roku 2018 se očekává nárůst až na 82 % (zdroj: MediaPost). Ačkoliv se jedná o odhad, delší dobu pozorujeme její raketový růst.

Nejzásadnější příležitostí je flexibilita tohoto reklamního formátu. Kampaně lze analyzovat a optimalizovat v reálném čase.

Customer experience

86 % zákazníků by si připlatilo za lepší zákaznickou zkušenost. Pouze 1 % zákazníků má však pocit, že prodejci dokážou soustavně naplňovat jejich očekávání (zdroj: Forbes).

Tento nepoměr ukazuje obrovskou příležitost, před kterou stojí všechny společnosti: jaký vliv by mělo na tržby a zisky, pokud by dokázaly zvýšit podíl dlouhodobě spokojených zákazníků „pouze“ na 5 %?

Atribuční modelování

72,4 % marketérů uvedlo, že vůbec nevědí, proč si daný model vybrali nebo zvolili nejjednodušší atribuční řešení (zdroj: Bizible).

Těmi nejjednoduššími možnostmi atribuce jsou tzv. single-touch modely, které konverzi připisují pouze jednomu zdroji. Tento přístup je ale v multichannelu pro většinu firem nedostačující a může vést ke špatným rozhodnutím.

Recept na univerzálně použitelný atribuční model bohužel neexistuje, a tak je na firmách samotných, aby si iterováním vybudovaly svůj vlastní model, který jim nebude zkreslovat výsledky.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)