Ale ani tento počet ještě není úplně podle představ městské organizace Prague City Tourism, která nyní hledá kreativní agenturu pro „obměnu esence značky a vizuálního stylu Prahy“. Nabízí za to pět milionů korun a tříletou spolupráci. Nové výběrové řízení se chystá vypsat hned zkraje roku, v lednu 2017.
„Musí se hledat nový smysl toho, co vlastně chceme sdělit turistům, kteří do Prahy přijíždějí,“ řekla Nora Dolanská, ředitelka organizace Prague City Tourism.
Společnost Dynamo Design poslední tři roky pracovala na vizuálním stylu značky a grafické podobě většiny reklamních řešení. Jako hlavní slogan sloužily citoslovce „wow“ nebo „ooh“, protože se daly použít i při globální komunikaci. „Ooh znal každý. Wow znal každý,“ podotkla Dolanská k přidané hodnotě sdělení. Dodala ale, že si není jistá, zdali má smysl pokračovat s citoslovci.
„Potřebujeme se nějakým způsobem odrazit od tohoto konceptu a být možná kreativnější, chytřejší, ne tak prvoplánoví, silnější v oslovení dalších cílových skupin,“ popsala ředitelka organizace. „Měli bychom najít výraz, který Prahu zhodnotí,“ doplnila.
Bohatý padesátník je ideální
„V podstatě už nepotřebujeme více turistů. V Praze jich je hodně,“ trochu překvapila Dolanská. Jak dodala, město se jednoduše nafouknout nedá. Nová kampaň by tedy měla hlavně změnit věkový průměr turistů. Momentálně je více než 37 procent turistů ve věku 20 až 29 let. Kámen úrazu je, že tito hosté neutrácejí tolik jako finančně zajištění čtyřicátníci a padesátníci. Těch je dohromady zhruba čtvrtina a to se má změnit.
Při setkání organizace Prague City Tourism s agenturami a kreativními studii však mnohokrát zaznělo, že přesná podoba požadavků na komunikaci vlastně není ještě jasná. „Pokud nevíte, co chcete, jak bude probíhat hodnocení?“ ptal se třeba Marian Füry ze Zaraguzy. Turistická kancelář ovšem neplánuje, že by předem zveřejnila kritéria hodnocení.