Po živém sportu je obrovská poptávka. Je to fungující obsah, jehož sledovanost je dobře odhadnutelná. Cena televizních práv tak dosahuje v aukcích astronomických výšek. To se samozřejmě zrcadlí i na sociálních sítích. Dnes se totiž fandí s mobilem, na stadionu i u televize. V zámoří je Twitter prvním místem, pokud jde o živé konverzace o sportu. Sportovní fanoušci si tam zvykli komentovat vývoj zápasu, a to za použití oficiálních hashtagů. Je proto logické, že se Twitter pokouší na této uživatelské aktivitě stavět a podpořit to živými streamy.
Letos v červnu přišel Twitter s Wimbledonem, před několika dny pilotoval svůj první stream z NFL. Práva na něj nezískal Twitter jednoduše, zájem měly další giganty jako Amazon a Verizon. Znamená to postupný konec televize? Ale kdeže. Televize vůbec není mrtvá. První stream z NFL vidělo na Twitteru 250 tisíc lidí. V televizi se na nezpožděný přímý přenos dívalo 60krát více lidí. A byl to navíc televizní obraz, který Twitter přinesl fanouškům v HD kvalitě. Co se mění, je způsob distribuce sportovního obsahu.
Sociální sítě dnes jasně deklarují zájem o sport, což do budoucna znamená nárůst ceny internetových práv. Twitter už oznámil, že se chystá podobným způsobem streamovat také NHL či Premier League. Facebook už má první pokusy se streamováním dávno za sebou. Nedávno ale přišel s aplikací Facebook Stadium, která umožňuje sledovat profesionální sport přehledně na jednom místě včetně relevantního doprovodného feedu, který je pečlivě vybírán. První obrovskou zkušenost se sportovním obsahem má také Snapchat, který si pro olympiádu v Riu koupil sublicenci od americké televizní stanice NBC. A poslední z řady velkých internetových společností je Amazon, který už před pár dny oznámil, že koupil práva na streamování tenisu a ragby. Cena není vysoká a umožňuje velkým internetovým hráčům si v klidu zabudovat živý sport do svých byznys modelů, příp. mu uzpůsobit svou funkčnost a uživatelské rozhraní.
Tomáš Janča, ředitel marketingu a komunikace, MS ve florbalu 2018.