Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rádio musí žít s posluchači, propagace programu nestačí

Posluchač je náš parťák. V ideálním světě komerčních rádií založených na současných hitech by tahle proklamace měla platit oběma směry. Pryč jsou doby „navoněných“, ale neosobních médií, kde je všechno dokonalé a krásné. Jakkoliv je hudba, co se týče očekávání od rádia, vždy na prvním místě, dnešní posluchač má samozřejmě i obsahové nároky. Chce mít pocit, že rozumíme tomu, jaké problémy mu komplikují každodenní život, že víme, co ho baví a naopak štve, a nezatěžujeme ho zbytečnými informacemi. Prožíváme jeho život s ním. Pro pana Vomáčku je důležitější vědět, kolik si připlatí za jízdenku, než jaká firma vyhrála tendr na její zřízení. Částka, kterou věnovala Angelina Jolie za poslední rok na charitu, ho neosloví tolik, jako jestli se Angelinin nový film bude jeho manželce líbit. S nástupem Spotify a dalších streamovacích služeb se v minulosti vedly debaty, jestli rádio jako tradiční médium není ve své podobě přežitek. Osobně bych rozhlasovou budoucnost neviděla tak černě, a to z jednoduchého důvodu – lenost. Tahle přirozená vlastnost může za to, že si objednáme jídlo domů, když nemáme dostatek inspirace pro vlastní kulinářský výtvor. Rádio versus Spotify je podobný případ. Jistě, můžu si sestavit nekonečný počet playlistů složených výhradně z písní, které mám ráda, ale po nějakém čase se mi přejí i ta nejoblíbenější píseň a potřebuji novou potravu. Rádio ji vybere za vás podobně jako zkušený šéfkuchař v restauraci. Oproti televizi je rádio navíc mnohem flexibilnější, může reagovat na aktuální diskusi, podpořit ji i vytvářet. Nemyslím si ale, že je schopné udržet si svoji mediální sílu pouze ve své krystalické rozhlasové podobě. Stejně jako v dalších odvětvích také pro rádio je v dnešní době nutností mít programový přesah do on-linu. I tam ale musí se svými posluchači „žít“, prvoplánová proma na vlastní programovou skladbu nestačí. Je nutné navázat dialog. Posluchač je náš parťák – pokud rádia budou tuto mantru naplňovat, poskytovat relevantní obsah pro svoji cílovku a nedělat z ní hlupáky, je pravděpodobné, že se z dialogu vyvine dlouhodobý vztah.

Lucie Petráková, programová ředitelka, Fajn Rádio.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)