Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

ERB Bank nemá žádnou agenturu. To je dobře. Agentury by totiž měly pečlivě vážit, pro které klienty je možné pracovat a za jakých podmínek

Tak nám krachuje ERB Bank. Nevyplácí vklady, chybí jí kapitál, má na krku žalobu od ČNB. Ale její majitel Roman Popov vesele vykládá do médií, že za vše vlastně může český regulátor – prý brání v záchraně banky. O to ale ani tak nejde, obrázek si jistě s pomocí pár kliknutí myší a ověření několika faktů udělá každý sám.

Zajímavější je jiná věc – jsou tomu zhruba dva měsíce, co se ERB Bank na trhu poptávala po PR agentuře „za účelem obnovení dobré pověsti“. Podle mých informací žádnou agenturu nemá a s novináři komunikuje sekretariát banky. A to je moc dobře. Nemyslím to jako zlomyslnost vůči ERB Bank. Považuji to za dobrou zprávu pro pověst PR.

Agentury by podle mne totiž měly pečlivě vážit, pro které klienty je možné pracovat a za jakých podmínek. Jistě lze vzít i případ, kdy klient udělal hrubou etickou hrubku – to se v korporaci prostě stane. Ale pak je nutné jasně nastavit podmínky. Lze akceptovat jeho „obhajování“ před médii, pokud se shodneme na základních etických mantinelech – přiznání chyby, vysvětlení, kde a proč se stala, omluva a případně také odškodnění postižených.

Reklama
MMcite

V případě ERB Bank třeba z prostředků majitele banky, ruského miliardáře. Jistě chudý nebude, když dokázal z účtů další banky, kterou vlastní, půjčit francouzské nacionalistické Národní frontě Marine Le Penové miliony eur. Mimochodem, ta druhá finanční instituce se jmenuje První česko-ruská banka a ruský regulátor jí nedávno také odebral licenci.

Naopak nepřípustná je komunikace, která vidí chyby všude jinde než u sebe a vykládá, jak by bylo vše v naprostém pořádku, kdyby…

Toto dilema ale neplatí jen pro PR agentury. Ano, často je to těžké a nikdo neumíme dohlédnout do budoucnosti. Jste šťastní, že máte nového klienta, a najednou ejhle… Chyba se prostě stane. Pokud ale hledá agenturu subjekt s jasným napojením na Kreml a lze o něm během chvilky dohledat informace, které jej propojují s ultrapravicovými nacionalisty, není co řešit. Navíc v situaci, kdy vám musí být jasné, že jeho dobrou pověst – pokud kdy nějaká existovala – by nedokázal obnovit ani ten, kdo přeměnil vodu ve víno.

Mimochodem, v tomto posledním odstavci je stále řeč o ERB Bank, ne o části české politické scény.

Martin Frýdl, executive partner, AC&C Public Relations

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)