Češi nedůvěřují potravinářskému průmyslu. Bio ustupuje lokálnímu

Z globálního průzkumu agentury Havas Worldwide „Eaters Digest: The Future of Food“ vyplývá, že pouze devět procent Čechů věří, že potravinářský průmysl produkuje „zdravé“ výrobky. Na věrohodnosti ztrácí i majoritní potravinářské značky: 68 procent českých spotřebitelů se obává špatných vedlejších účinků (umělých přísad, barviv a dochucovadel) v nápojích a potravinách. S ohledem na kauzy Opavia piškoty či Bubble Tea ani není divu.

Na vzestupu je preference lokálně produkovaných potravin, 41 procent českých spotřebitelů upřednostňuje koupi výrobků místní produkce před nákupem běžných potravin v supermarketech a 54 procent je ochotno zaplatit více za lokálně pěstované/vyráběné potraviny. Polovina naší populace se pak považuje za lépe informovanou ohledně nutričního složení potravin než v minulosti. Exotické potraviny ráda zkouší polovina populace.

Jíme stále ještě „levně“

Obdobný výzkum v rámci Českého národního panelu realizovala společnost Nielsen Admosphere. Z jeho dat vychází, že více než čtvrtina lidí se považuje za zdravě se stravující, třetina pravidelně konzumuje ovoce a zeleninu a 29 procent užívá vitaminy a minerály v podobě potravinových doplňků. Při zjišťování návyků Čechů souvisejících s nakupováním jídla odpovědělo 59 procent dotázaných, že se snaží nakupovat potraviny za akční ceny, polovina pak sleduje letáky řetězců a jejich akce. Obě tyto tendence jsou výraznější u žen.

Za kvalitní a zdravé potraviny je ochotno připlatit si 43 procent internetové populace, což je ovšem o 12 procent méně než v šetření Nielsen Admosphere v březnu 2015.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-44

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu
Golden Drum

MAM Exkluzivně v časopise

Kohy5
Vojtěch Tkáč z Refresheru
Gabriel Mattar
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk
Sazkabet
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Spring Walk