Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Prague Harley Days přivítaly na 17 tisíc návštěvníků. Většinu z nich bez motorek

Bořit mýty o tom, že Harley-Davidson je značka pro uzavřenou komunitu potetovaných a vousatých magorů, bylo a nadále bude hlavním cílem největšího „motorkářského“ eventu ve střední Evropě. Letos poprvé třídenní festival Prague Harley Days se zároveň poprvé zařadil do oficiálního mezinárodního kalendáře akcí Harley-Davidson Motor Company.

Spanile poprvé až na Staromák

Pražský festival v sobotu 3. září navštívilo 17 400 lidí, z toho 4300 přijelo na motorce. Patnáct set z nich se zúčastnilo tzv. spanilé jízdy do centra metropole. Místem setkání „harleyářů“ se stalo opět pražské Výstaviště. Festival láká čím dál více zahraničních návštěvníků, někteří z nich zavítají do Prahy v rámci své cesty na ještě větší event značky u rakouského jezera Faaker See.

„Zahraniční návštěvníci v Praze oceňují bohatý doprovodný program, kromě tradiční jízdy, stánků a výstav modelů H-D se zde koná zápas v thajském boxu, zkušební jízdy, kaskadérská show, koncerty, na své si přijdou i manželky a děti,“ uvádí jeden z majitelů pražského dealerství Harley-Davidson Jaroslav Vavřina. Tahákem pro skalní fanoušky značky je pak soutěž přestaveb modelů motorek Prague Custom Battle, které se účastnilo 50 motocyklů.

Reklama
ČEZ

Nepočítaje mediální podporu si letošní festival postačil s rozpočtem 4 miliony korun. Za organizací stojí pražské dealerství Harley-Davidson, jehož majitelé si prošli v 90. letech sami reklamní branží. „Máme nějaké zkušenosti a víme, jak to chodí s agenturami, proto si celou akci organizujeme sami,“ říká Vavřina a dodává: „První ročníky byly prodělečné, loni jsme ale skončili a snad i letos skončíme v černých číslech, i když smyslem projektu není vydělat na vstupném. Akci se nám daří zorganizovat s velkou podporou našich partnerů.“ Těmi hlavními jsou Jeep, Jack Daniel’s a Mattel.

Harleyáři chtějí bořit mýty

Přáním organizátorů, a tedy i hlavním posláním festivalu je bořit mýty spojené se značkou Harley-Davidson. Těch je dle Vavřiny hned několik, počínaje vizáží řidičů motorek přes jejich styl jízdy, nízkou rychlost, poruchovost a milionové ceny motorek až k uzavřené komunitě. „Těší nás, že na Prague Harley Days zavítali muži, ženy i rodiny s dětmi, jezdci i ti, kteří motocykl zatím nevlastní, studenti, manažeři, hudebníci, prodavačky, cestovatelé i lidé z kanceláří, že vedle potetovaných stáli ti, kteří běžně nosí oblek. Všichni ti sem totiž patří,“ zní odpověď organizátorů na otázku, zda se mýty bořit daří.

Jedním z partnerů akce je již tradičně i BESIP, čímž si harleyáři tak trochu staví ochranný štít vůči ostatním řidičům, kteří nemohou motorkářům přijít na jméno. Patrně největší předsudky mají ale vůči Harleyům řidiči ostatních značek motocyklů. „Mezi řidiči ve spanilé jízdě bylo vidět pár jiných značek, jsme jim otevřeni. Jsou to ale oni, kdo si vůči nám staví bariéry. Na druhou stranu máme to sebevědomí říci, že kdo jednou usedne na motorku, s nějakou pravděpodobností se někdy dostane k nám do dealerství,“ míní Vavřina.

Ženy byly na Harley Days převážně v roli doprovodu, s výjimkou odvážné jezdkyně na fotce. Pokud se ale vozí na motorce vzadu, časem je to přestane bavit a usedají za řídítka, říká J. Vavřina.
Foto: H-D Praha

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)