Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

PR, flirtovací SMS před třetím rande

Rozdílné přístupy volili řečníci konference PR v digitální éře.

Martin Frýdl a Jitka Pajurková z agentury AC&C PR publikum vyzvali, aby neřešilo technikálie, tedy média, ale obsah, příběh, který zaujme. „Najděte ve firmě něco zajímavého, ne pro jejího generálního ředitele, ale pro novináře a jejich čtenáře. A pokud to nenajdete, tak si to vymyslete,“ řekl Frýdl, který prezentoval aktuální projekt knihy esejů Jak budeme žít za 20 let?, kterou jeho agentura připravila k výročí založení společnosti T-Mobile.

Přiznal taky, že u neúspěšného projektu přestěhování křesťanských uprchlíků z Iráku do Česka se těšil, až se tento „příběh“ vyčerpá. „Ale když máte problém, říkejte pravdu, buďte slušní a ochotní, protože i novináři jsou slušní lidé,“ svěřil se se svou zkušeností Frýdl.

Reklama
ČEZ

Miroslav Čepický, bývalý ředitel komunikace společnosti Vodafone a v současnosti spolumajitel malé PR agentury, se zase svěřil s tím, jaké to je, opustit ředitelské místo s šestimístným měsíčním platem a ve 40 se „postavit na vlastní nohy“. „Dá se to zvládnout i s hypotékou a dětmi. Učím se teď mnohem rychleji, než jsem se učil v zaměstnání, potkávám pestřejší paletu lidí a mám pocit, že jsem o hodně blíž realitě než dřív. Ale není to jen procházka růžovou zahradou,“ nechal se slyšet Čepický, podle kterého se vyplatí dát si práci s tématem a nabízet ho exkluzivně a zaměřit se na kvalitu. „Bušit do klávesnice a rozesílat hromadné zprávy nestačí,“ řekl Čepický.

Konzultant Adam Ondráček se na case study Frusacku – kompostovatelné alternativy k mikrotenovým pytlíkům – pokusil vyvrátit „časté mýty, které pohřbívají PR v digitální éře“. „PR v digitální éře rozhodně není mrtvé,“ prohlásil nejprve, aby pak přišel i se smělým bonmotem, že „PR je flirtovací SMS před třetím rande, kdy na to vlítnete“.

I jej však zastínil zpočátku skromně vystupující pracovník tiskového oddělení kabinetu ministra kultury Petr Kukal, jehož svérázné tweety se před nějakou dobou staly mediální senzací. Autor tweetů – jako „Kdyby lidi byli sekvoje, dožil by se dnes E. Hemingway 116 let. A kdyby se sedm let po získání Nobelovy ceny za literaturu (1954) nezastřelil“ nebo „Nejnavštěvovanějším místem Prahy je Hrad, druhá zoo“ – přes počáteční rozpaky předvedl svéráznou, ovšem zdařilou show. Vysvětlil také, že jeho úspěch – kromě inspirace poezií, která musí být stručná a výstižná – těží především „z napětí mezi neformální podobou tweetů a formální platformou, na které běží“.

Konference PR v digitální éře byla součástí vzdělávacích akcí sítě Tuesday Business Network.
Foto: Tuesday Business Network

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)