Paddleboarding, jízda na surfových plovácích vestoje kombinovaná s pádlováním, se představil v 60. letech. Původně to byla podpůrná technika při výuce surfařů na Havajských ostrovech. Jako samostatná sportovní disciplína zažívá boom od roku 2009, první plováky k zapůjčení v Česku nabízela loděnice na Lipně.
Do povědomí české veřejnosti se dostal více až díky své prezentaci v Olympijském parku Rio – Lipno, a to přitom bude jako disciplína o zařazení na olympiádu teprve usilovat. Už šest let mu budují zázemí jeho průkopníci Jan Rott a Patrik Hrdina. Dnes ve své firmě Paddleboardshop.cz vedle zahraničních značek Red a Starboard prodávají i půjčují plováky vlastní značky Tambo. Stojí za většinou paddleboardingových eventů v Česku, založili asociaci, zapůjčili vybavení ČEZ na Lipně a obecně se starají o propagaci této disciplíny, reklamu i sponzoring.
Obrandované plováky? Proč ne!
Plováky v korporátních barvách ČEZ s logem EPP (aplikace Pomáhej pohybem) z lipenského parku podle Rotta dokazují, že paddleboarding může nabídnout značkám atraktivní reklamní plochu a zároveň propojení se zábavou.
„Když se může prodávat například k autu kolo s logem dané značky, myslím, že i plovák na střeše by byl hezkým doplňkem,“ říká Rott a připomíná také potenciál nového sportu pro teambuildingové aktivity a firemní eventy: „Myslím, že pro různé výrobce jak alkoholických, tak nealkoholických nápojů je paddleboard ideálním reklamním nosičem a zpestřením jejich akcí.“
Koneckonců, paddleboardingu si již dříve všiml Red Bull, který v Česku zatím prostřednictvím kajakáře Vavřince Hradilka podporuje jeho Kayak Beach Bar pod pražským Vyšehradem, jenž zároveň funguje jako půjčovna vybavení pro vodní sporty. V zahraničí Red Bull již spojil svou značku se závody jako Paddle Cross nebo Paddle Battle.
Češi jsou vodácký národ, nikde na světě není na počet obyvatel tolik lidí, kteří by alespoň jednou ročně jeli na vodu. Jan Rott proto věří, že si časem oblíbí i paddleboardy.
Foto: Paddleboardshop