Během dvou let chce Penny Market zrekonstruovat všech svých 360 tuzemských prodejen. Na projekt vyčlenil bezmála tři miliardy korun. Hlavní změnou je uspořádání prodejní plochy diskontu. „Nová prodejna je rozdělená do několika světů či tržištních stánků, například stánek s ovocem a zeleninou, svět pečiva nebo svět piva, které dohromady tvoří jedno velké tržiště,“ popsala Zlata Ulrichová, vedoucí marketingu Penny Marketu. Firma vycházela z průzkumu mezi zákazníky. Mezi jednotlivými sekcemi budou zkratky a vzniknou i „slepé uličky“, usnadňující orientaci v sortimentu. Interiéru dominují dřevěné prvky a detaily, což má podle firmy přispívat k navození „příjemné a útulné atmosféry“. Podobnou cestou se už dříve vydal konkurenční Lidl. Zatímco ten bourá desítku starých prodejen a nahradí je zcela novými, Penny provádí jen úpravy uvnitř stávajících prostor. „Naším cílem není otevírat luxusnější prodejny, ale provozovat takové, ve kterých se zákazníci i zaměstnanci cítí dobře,“ komentovala změny Ulrichová. „Rádi bychom byli zákazníkům ještě blíže. Proto jsou v prodejně prvky, které pomáhají budovat sousedskou komunitu, například prostory pro inzerci či vyvěšení plakátů ohledně místních aktivit a podobně. V Praze 9 se prodejna jmenuje Penny Lehovec, název si vybrali sami zákazníci,“ dodala Ulrichová. Součástí nových prodejen jsou i plochy určené dětem, které si mohou skočit panáka nebo se zabavit jednoduchými úkoly, zatímco rodiče nakupují. Řetězec také v Česku změní logo, nové už používá na německém trhu. První prodejnu u nás otevřel v roce 1997.
Nová podoba prodejen Penny Marketu se na začátku září představila v pražské Kolbenově ulici, poté následoval obchod v Mělníce.