Vezete se na vlně, nebo se spíš topíte?

Na e-commerce scéně jsme evropskými průkopníky, ale v content marketingu bohužel pozorujeme ostatní z břehu a máváme jim.

Některé výjimky se už osmělily. Vstoupily do vod obsahového marketingu připraveny na setkání se žraloky a piráty.

Velkou hvězdou minulé sezony tak byla společnost KPMG, která udělala facelift veškeré firemní komunikace a nastoupila s obsahovou strategií, novým magazínem Marwick a interním týmem pod vedením Romana Maca.

Mezi klasiky se řadí Čilichili, Vlastní cestou a téměř veškeré magazíny automobilek a mobilních operátorů. E.ON má nový fantastický blog o udržitelné budoucnosti a životě – EcoFuture.

Leckdo už začal uvažovat o tom, že je nutné mít uvnitř ve firmě manažera obsahu. Firmy začaly poptávat školení na jednotlivé sociální sítě, aby zvládly dobře svou komunikaci na LinkedInu, Instagramu a na dalších platformách.

Teď značky čeká řešení monetizace Pokémon Go. Nintendo jako marketingový mág už svoje sázky proměnilo v mohutný zisk a úspěch. Řada manažerů už nesurfuje s úsměvem na rtech, ale spíše se koupou, ne-li topí, protože udržet obsahovou komunikaci na deseti platformách dá zabrat i šampionům. Čekají se výkony, adaptace a neskutečně rychlá transformace přemýšlení a exekuce. Platí to nejen pro zadavatele, ale i pro agentury.

V zahraničí si velcí zadavatelé vytváří své produkce obsahu interně. Tento trend se ostatně dostává už i do českých firem a přichází na řadu konzultanti, kteří pomohou s tvorbou obsahové strategie.

Kdo to všechno zvládl na jedničku s hvězdičkou, a má navíc body za styl?

Kredit připisuji společnosti Le Premier: za to, jak našla díru na českém mediálním trhu, vytvořila fantastický blog Muži v Česku a čerstvě mu dala tištěnou podobu firemního magazínu. Vzniklo první nabité 124stránkové číslo od společnosti, která rozhodně netrpí korporátním rozpočtem, zato doručuje fantastickou kvalitu.

A tak s trochou šovinismu jako žena v marketingu říkám burberryovsky: Muži v Česku, prorsum (vpřed!).

Autorka je ředitelkou agentury Freya.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist