Na e-commerce scéně jsme evropskými průkopníky, ale v content marketingu bohužel pozorujeme ostatní z břehu a máváme jim.
Některé výjimky se už osmělily. Vstoupily do vod obsahového marketingu připraveny na setkání se žraloky a piráty.
Velkou hvězdou minulé sezony tak byla společnost KPMG, která udělala facelift veškeré firemní komunikace a nastoupila s obsahovou strategií, novým magazínem Marwick a interním týmem pod vedením Romana Maca.
Mezi klasiky se řadí Čilichili, Vlastní cestou a téměř veškeré magazíny automobilek a mobilních operátorů. E.ON má nový fantastický blog o udržitelné budoucnosti a životě – EcoFuture.
Leckdo už začal uvažovat o tom, že je nutné mít uvnitř ve firmě manažera obsahu. Firmy začaly poptávat školení na jednotlivé sociální sítě, aby zvládly dobře svou komunikaci na LinkedInu, Instagramu a na dalších platformách.
Teď značky čeká řešení monetizace Pokémon Go. Nintendo jako marketingový mág už svoje sázky proměnilo v mohutný zisk a úspěch. Řada manažerů už nesurfuje s úsměvem na rtech, ale spíše se koupou, ne-li topí, protože udržet obsahovou komunikaci na deseti platformách dá zabrat i šampionům. Čekají se výkony, adaptace a neskutečně rychlá transformace přemýšlení a exekuce. Platí to nejen pro zadavatele, ale i pro agentury.
V zahraničí si velcí zadavatelé vytváří své produkce obsahu interně. Tento trend se ostatně dostává už i do českých firem a přichází na řadu konzultanti, kteří pomohou s tvorbou obsahové strategie.
Kdo to všechno zvládl na jedničku s hvězdičkou, a má navíc body za styl?
Kredit připisuji společnosti Le Premier: za to, jak našla díru na českém mediálním trhu, vytvořila fantastický blog Muži v Česku a čerstvě mu dala tištěnou podobu firemního magazínu. Vzniklo první nabité 124stránkové číslo od společnosti, která rozhodně netrpí korporátním rozpočtem, zato doručuje fantastickou kvalitu.
A tak s trochou šovinismu jako žena v marketingu říkám burberryovsky: Muži v Česku, prorsum (vpřed!).
Autorka je ředitelkou agentury Freya.