Bartoška bude televizní tváří Monety

Ještě než začal filmový festival v Karlových Varech, stavil se jeho prezident Jiří Bartoška v Českém Brodě. Ve skutečné veterinární ordinaci tam natáčel nové reklamy pro Monetu. Banka je do vysílání nasadí od srpna.

Komunikační koncept s oblíbeným maskotem, brblajícím kocourem Tomiem, posune do další fáze a divákům představí nejen jeho páníčka, ale i další zvířecí herce. První bude křeček.

Dobrý herec k dobrému herci

Kocour se v kampaních objevuje tři roky. „Klienti ho milují. Při přejmenování banky jsme diskutovali, jestli ho ponechat,“ vysvětluje ředitelka marketingu Miroslava Misíková. Nakonec rozhodl výzkum, který ukázal, že kocoura si s bankou spontánně spojuje 65 procent lidí a reklamy s ním si vybaví 47 procent. Proto se mrzutý kocour stal spojovacím článkem při změně názvu z GE Money Bank na Monetu Money Bank.

V červenci se na billboardech objevil teaser, ve kterém Tomio uklidňuje, že se něco mění, ale on to není. Srpnová část využívá námět s přejmenováním. „Na začátku září navážeme představením dostupného financování pro domácnosti a malé podnikatele a potom už budou klasické produktové kampaně,“ dodává Misíková.

Režie nových spotů se znovu ujal Dan Růžička. V srpnu bude kocour glosovat, jak jeho páníček vyšetřuje křečka, o kterého má jeho majitelka starost, neboť náhle ztloustl. Ukáže se, že hlodavec se musí přejmenovat, protože není Marcel, ale Marcela a čeká mladé.

Pro banku byl Jiří Bartoška jasnou volbou. „Hledali jsme skvělého herce, který je známý a bez skandálů,“ popisuje Misíková klíč k výběru. S nadsázkou dodává, že muselo jít o skutečně významnou osobnost, aby se hodila ke kocourovi, který v reklamách účinkoval už jako kotě – a rovnou v zahraničí.

Postava veterináře kreativcům z agentury Labstore uvolní ruce. Děj se nemusí odehrávat jen v ordinaci, lékař může cestovat za pacienty a střídat tak prostředí. Nemusí přitom jít nutně o domácnosti. Misíková jako příklad uvádí zemědělce, kteří pro Monetu představují důležitou klientelu. „Třeba ho uvidíme v kravíně, jak rodí tele,“ směje se Misíková.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Agentura roku shortlist