Ještě než začal filmový festival v Karlových Varech, stavil se jeho prezident Jiří Bartoška v Českém Brodě. Ve skutečné veterinární ordinaci tam natáčel nové reklamy pro Monetu. Banka je do vysílání nasadí od srpna.
Komunikační koncept s oblíbeným maskotem, brblajícím kocourem Tomiem, posune do další fáze a divákům představí nejen jeho páníčka, ale i další zvířecí herce. První bude křeček.
Dobrý herec k dobrému herci
Kocour se v kampaních objevuje tři roky. „Klienti ho milují. Při přejmenování banky jsme diskutovali, jestli ho ponechat,“ vysvětluje ředitelka marketingu Miroslava Misíková. Nakonec rozhodl výzkum, který ukázal, že kocoura si s bankou spontánně spojuje 65 procent lidí a reklamy s ním si vybaví 47 procent. Proto se mrzutý kocour stal spojovacím článkem při změně názvu z GE Money Bank na Monetu Money Bank.
V červenci se na billboardech objevil teaser, ve kterém Tomio uklidňuje, že se něco mění, ale on to není. Srpnová část využívá námět s přejmenováním. „Na začátku září navážeme představením dostupného financování pro domácnosti a malé podnikatele a potom už budou klasické produktové kampaně,“ dodává Misíková.
Režie nových spotů se znovu ujal Dan Růžička. V srpnu bude kocour glosovat, jak jeho páníček vyšetřuje křečka, o kterého má jeho majitelka starost, neboť náhle ztloustl. Ukáže se, že hlodavec se musí přejmenovat, protože není Marcel, ale Marcela a čeká mladé.
Pro banku byl Jiří Bartoška jasnou volbou. „Hledali jsme skvělého herce, který je známý a bez skandálů,“ popisuje Misíková klíč k výběru. S nadsázkou dodává, že muselo jít o skutečně významnou osobnost, aby se hodila ke kocourovi, který v reklamách účinkoval už jako kotě – a rovnou v zahraničí.
Postava veterináře kreativcům z agentury Labstore uvolní ruce. Děj se nemusí odehrávat jen v ordinaci, lékař může cestovat za pacienty a střídat tak prostředí. Nemusí přitom jít nutně o domácnosti. Misíková jako příklad uvádí zemědělce, kteří pro Monetu představují důležitou klientelu. „Třeba ho uvidíme v kravíně, jak rodí tele,“ směje se Misíková.