Atraktivita či materiál obalu hraje nezanedbatelnou roli při rozhodování o nákupu výrobku. Za hezký obal si je třetina internetové populace (32 %) dokonce ochotna i připlatit, platí to zejména pro mladší respondenty (15-29 let).
Na atraktivitě obalu nám nejvíce záleží u alkoholických nápojů (pivo, víno), platí to častěji u domácností s vyššími příjmy. Na druhém místě jsou to mléčné výrobky, dále nealkoholické nápoje, obecně potraviny/jídlo či drogerie/kosmetika. Nejpreferovanějším materiálem obalu je jednoznačně sklo (37 %), následuje papír (21 %) a plast (19 %). Výrobce na obalu sledují tři čtvrtiny (77 %) dotázaných. Čtvrtina (23 %) vždy, a to spíše vysokoškoláci a obyvatelé Prahy. Polovina (54 %) sleduje výrobce jen u některých produktů, nejčastěji u potravin/jídla. Dále u kosmetiky/drogerie, u mléčných výrobků, masných výrobků a alkoholických nápojů. A jakému výrobci dáme při nakupování přednost? Polovina preferuje české výrobce, jsou to častěji respondenti z věkové kategorie 45-59 let, čtvrtina nemá preference, a to spíše mladší (15-29 let), a pouhá dvě procenta preferují výrobce zahraničního. Složení výrobku nás nejvíce zajímá u masných výrobků, následují mléčné výrobky a trvanlivé potraviny (těstoviny, konzervy, sušenky).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.