Letošní festival v Cannes poukázal na aktuální trendy v oboru. Jedním z nich je i 360° video, které začaly hojně využívat i značky. Jen během posledních tří měsíců se počet nahrávaných videí ztrojnásobil. Zvýšený zájem o virtuální realitu demonstruje i nárůst vyhledávání pojmu na webu. Na Googlu vzrostl meziročně čtyřnásobně. Důkazem popularity 360° videa je i žebříček nejlepších spotů za dosavadní rok, který právě v souvislosti s reklamním svátkem v Provence vydalo YouTube.
Videa v žebříčku dohromady posbírala na dvacet milionů zhlédnutí. Spoty v YouTube ovšem nehodnotili jen na základě této statistiky, zásadními kritérii byly poměr organického a placeného dosahu i doba, kterou jednotlivým videím diváci věnovali.
Dívka v červeném budí pozornost
V čele žebříčku stanul klip americké pobočky BMW s modelkou Gigi Hadid v hlavní roli. Dílo, jehož nápad vymyslela agentura KBS a mediální nákup obstaral Universal McCann, má na YouTube pět milionů zhlédnutí. Jeho pointa je podobná hazardní hře skořápky. Modelka usedá do jednoho z předem připravených totožných vozů BMW M2, které se následně různě předjíždějí a kličkují. Na konci je pak divák odkázán na microsite, kde má určit, ve kterém z vozů modelka jízdu dokončila.
V nejlepší desítce 360° videí podle YouTube se objevují práce vzniklé pro McDonald’s, Oreo, Nike, Hyundai, Hondu, Jumeirah Group či Samsung. Žebříčku YouTube vévodí BMW se sličnou modelkou Gigi Hadid z dílny kreativní agentury KBS. Kompletní desítku nejlepších videí najdete zde.