Zajímavých i čerstvých případových studií krizové komunikace jsme sice kolem sebe viděli v poslední době dost, ale když jsme vznesli dotaz, jestli jsou zástupci dotčených firem ochotni prezentovat se na konferenci s tématem krize, dozvěděli jsme se až příliš často, že „to“ se jich v žádném případě netýká, případně že interní informace z řešení nějaké nepříjemné kauzy absolutně nejsou zveřejnitelné.
O to víc si proto ceníme odvahy zástupců společností Spolana a Agrofert i dalších řečníků, kteří na téma nakonec s konkrétními případovými studiemi přistoupili.
Necelých čtrnáct dní před konáním konference o královské disciplíně oboru PR je stomístný sál Vysoké školy mezinárodních a veřejných vztahů Praha, která organizuje bakalářský stupeň zaměřený na public relations a pro akci propůjčila prostory, prakticky obsazen.
Trh zjevně má o nové informace o kauzách z oblasti krizové komunikace zájem. V době sociálních sítí a hrozby leckdy až brutálně rychlého šíření informací včetně těch nepravdivých je vstřebávání různých řešení či povedených i nepovedených cest důležité.
Kdo navíc krizovou komunikaci sám na vlastní kůži odžil, ten moc dobře ví, že rady načtené z příruček jsou sice pěkné, ale často až příliš na hony vzdálené realitě diskusí o ztrátách vyplývajících například z preventivního stažení výrobku či uzavření továrny.
V osmnáctém roce svého věku tak PR Klub organizuje za poslední léta největší konferenci na téma krizové komunikace.
Gabriela Bechynská, místopředsedkyně, PR Klub