Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Hlasové vyhledávání může podle studie způsobit převrat v mobilní komunikaci

Technologie sloužící k rozeznávání řeči zaznamenala zásadní pokrok, takže je dnes snazší a spolehlivější dotaz vyslovit než ho napsat. ZenithOptimedia předpovídá, že v roce 2016 budou hlasové vyhledávání ovlivňovat tři klíčové faktory: hlasové vyhledávání se stává součástí mobilního chování generace Z; vylepšené aplikace sloužící k hlasovému vyhledávání, jako jsou Siri nebo Cortana, jsou podporovány technologií umělé inteligence a proaktivními službami hlasového správce; v neposlední řadě se zvyšuje penetrace zařízení podporujících hlasové vyhledání.

Hlasové vyhledávání se v současnosti rozšiřuje na úkor vyhledávání založeného na prohlížečích (GlobalWebIndex). Podle nové studie zadané společností Google využívá 55 procent uživatelů mladších 18 let aplikace umožňující hlasové vyhledávání – ať jde o Google Now, Siri nebo Cortanu – více než jednou denně oproti 41 procentům dospělých.

Tato studie také ukazuje, že 57 procent teenagerů při používání chytrých telefonů neřeší pravidla společenského chování, což kontrastuje s pouhými 24 procenty dospělých. Značky tak budou muset reagovat na situaci, jak spotřebitelé „vyslovují své vyhledávání“, neboť jak klíčová slova, tak přístup se liší od textového vyhledávání prostřednictvím prohlížeče.

Reklama
Know

Předjímání potřeb zákazníka

„Chytřejší služby hlasového správce podporují nejen organizaci denních aktivit, ale díky dříve vyhledávaným heslům chápou také kontext vyhledávání, např. polohu a záměr. Pochopí-li aplikace sloužící k hlasovému vyhledávání vzorce vyhledávání spotřebitelů, budou schopné předjímat jejich potřeby a touhy a poskytovat jim odpovídající pomoc,“ říká Tomáš Varga, generální ředitel agentury ZenithOptimedia Prague.

S novinkou společnosti Google Now On Tap, která bude brzy spuštěna, mohou spotřebitelé využít službu Google Now, aniž by opustili aplikaci, kterou právě používají. Pokud například spotřebiteli přijde e-mail o návštěvě kina, Google Now nabídne hodnocení, upoutávku a odkaz na nákup vstupenek. „Aby strategie vyhledávání nezastarala, firmy musí vzít v úvahu, jak mohou začlenit hlasové vyhledávání do různých aplikací, aby podpořily plynulý přechod v rámci spotřebitelské cesty,“ doplňuje Tomáš Varga.

Podle ZenithOptimedie má hlasové vyhledávání potenciál způsobit revoluci v mobilní komunikaci. Vyhledávání vyslovených výrazů by mohlo nahradit klíčová slova, která využíváme v psaném vyhledávání, nebo jim konkurovat. „Důležité bude analyzovat digitální stopu spotřebitelů včetně jejich zvyklostí týkajících se hlasového vyhledávání (pokud nějaké mají), písemného vyhledávání a mobilního chování, aby firmy pochopily, jak mohou hlasové vyhledávání v budoucnu využívat,“ říká Tomáš Varga.

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)