Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Dokážete v jedné větě říct, jaké je poslání vaší značky? Umí snít? Proč aspoň částečně neopustit racionální úvahy v režimu zisku, výkonu či marží

Firmy, ve kterých pracujeme nebo které řídíme, trvají na silných racionálních úvahách. Čísla. Výkon. Obrat. Marže. Zisk. Výkonnostní marketing se stal mantrou – všechno musíme mít změřené a vyhodnocené. Na druhou stranu každý markeťák dobře ví, že zákazník se racionálně nerozhoduje. Prim hrají emoce, sociální postavení, image ad. K čemu třetí conversky a lístek za pět tisíc na Justina Biebera v Praze?

Miliardář Václav Dejčmar v rozhovoru pro Forbes říká, že málo sníme. Podnikatelé zřídkakdy zapojují do podnikání svou druhou mozkovou hemisféru, tedy kreativitu, emoce či intuici. A dodává, že nám, hlavnímu městu i celé republice chybí vize. Společná víra v to, že chceme něco dokázat.

Vždy, když začínáme pracovat pro nového klienta, trváme na tom, že je nejdříve potřeba znát poslání jeho firmy. Proč? Neskutečně nám to usnadňuje další práci. Snáze vymyslíme ideální asociace, nastavíme značku jako osobnost, víme, čemu se věnovat v obsahovém marketingu.

Reklama
ČEZ

Možná jste stejně jako já četli životopisy Elona Muska, Jeffa Bezose nebo Steva Jobse. Všechny značky těchto ikonických podnikatelů mají jedno společné – mají silné poslání. Tedy určitou vizi, ke které chtějí dojít skrze svou misi. SpaceX chce kolonizovat Mars, Amazon být středobodem on-line nákupů a Tesla změnit pohon, který ovládá naše auta.

V žádném případě bych nechtěl na druhou kolej odstavit racionální uvažování o byznysu, černá čísla a prosperující obchodní model. Každá firma musí (jednou) vydělávat. Ale stejně jako jede vlak po dvou kolejích, hodí se myslet i na něco dalšího. Tou druhou kolejí je Dejčmarovými slovy sen nebo víra, v našem chápání je to poslání značky. To, proč tu je pro své zákazníky.

Zákazníci nechtějí slyšet o tom, že (na nich) chcete vydělávat. Chtějí znát příběh za vaším byznysem. Co vás motivuje k práci. Jakmile je vaše poslání jasné, nebude motivovat jenom vás a vaše zaměstnance. Úspěch přijde, když poslání značky přijmou zákazníci za své. To se bezpochyby podařilo Tesle i SpaceX. Značkám, které stojí na silném a hlavně srozumitelném poslání.

Dokážete vy (v jedné větě) říct, jaké je poslání vaší značky? Sní vaše značka? Markeťákům i podnikatelům pomůže, když si vezmou kousek z těch emocí, které se snaží burcovat u zákazníků, i do podnikání a marketingu.

Matez Jindra, konzultant, Lovebrand

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)