Setkáváme se s tím každý den nejen jako marketéři, ale i jako zákazníci. Také se vám stalo, že jste něco začali hledat a po chvilce jste zapomněli, protože vás odlákala zajímavá reklama nebo odkaz od kamaráda na Facebooku? To je právě to, čím se intenzivně zabývají vývojáři v největších korporacích, jako je Google, Facebook nebo Apple.
Tihle všichni vědí, že podnětů, které nás zrazují od nákupu nebo učinění vysněné „konverze“, je mnoho, a tak se snaží zjednodušovat cesty, jak nás udržet na svých platformách, ale zároveň na uživatelích vydělat a zvyšovat firmám tržby. Nyní Facebook předal preferovaným vývojářům k testování novou platformu na získávání tzv. leadů – jedná se o Lead Ads. Díky tomu můžete nechat fanouška zahlásit se k odběru newsletteru skrze dva kliky. A co na to ostatní sociální sítě? Zkraje června Pinterest oznámil, že začíná testovat prodejní „Pin“, který umožní nakoupit přímo v aplikaci. Facebook ve svém Instagramu chce postupně zavést to, co dominuje právě na mateřském Facebooku – call to action tlačítka. A Apple zase pracuje na tom, abychom nepoužívali žádné údaje a platili pomocí otisku. V Googlu testují supertlačítko, které by bez nutnosti vyplňování velkého množství dat zajistilo požadovanou konverzi – tedy nákup.
Protože se Facebook a ostatní nebojí sdílet data o uživatelích, otevírají se marketérům možnosti pro lepší cílení a jasně obhajitelné využití nákladů. Firmy se ale musí na tuto revoluci začít připravovat a optimalizovat své působení na internetu i pro zákazníky s mobilními zařízeními. Ti budou totiž tvořit většinu všech nákupů.
Pro uživatele to znamená, že se už nebudou muset mořit vyplňováním neresponzivních formulářů jednotlivých firem či procházet desítky stránek pro učinění objednávky. Budou si ale muset více chránit své soukromí skrze nastavení platforem, ochranu hesel, klikat pouze na bezpečné odkazy a detailně pročítat, co komu dávají za informace a data.
Vojtěch Lambert, ředitel LCG New Media