Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Aktuálně.cz přijde po roce a půl v nové podobě

Zpravodajský portál Aktuálně.cz vydavatelského domu Economia (mimo jiné také vydavatel MAM) projde v nejbližších dnech výrazným redesignem. Ten se soustředí zejména na mobilní verzi portálu, u které Aktuálně.cz zaznamenává nárůst čtenářského zájmu.

Novinkou tak bude například systém načítání textů, který zabezpečí, aby se uživateli předem natáhlo do paměti zařízení několik textů najednou a on si je pak mohl rozkliknout i na místech bez připojení k internetu, což je v Česku pořád častý problém.
Změna bude patrná u desktopové verze, kde se portál teprve po roce a půl vrací k designu připomínajícímu dřívější vzhled, postavený na světle modré barvě. Přibude však boční panel s upozorněním na aktuální události a články. Takové řešení se v poslední době stalo na českých a slovenských zpravodajských portálech oblíbeným prvkem.

Kromě samotného vzhledu stránek chce vydavatel obměnit i zaměření zpravodajského serveru. „Mottem nového Aktuálně.cz bude, že je rychlé, multimediální a dává informace do kontextu. Čtenář to pozná nejen podle nových rubrik, ale i podle způsobu, jakým mu budeme informace zprostředkovávat. Ať už to bude formou videa, které je čím dál populárnější, prostřednictvím infografik, nebo pomocí rychlých zpráv,“ popsal ambice inovovaného portálu Vladimír Piskáček, ředitel redakcí me­diálního domu Economia.

Reklama
ČEZ

Nový prostor pro reklamu

Redesign by měl přinést výraznou změnu i pro reklamní zadavatele. Měl by totiž otevřít prostor pro nové inzertní formáty, a to jak v desktopové, tak v mobilní verzi. Ze stejného důvodu své stránky nedávno redesignovaly i Lidovky.cz. Jak tehdy pro MAM vysvětlil projektový manažer vydavatelství Mafra Jiří Špaček, „důvodem redesignu nebyl jen požadavek na moderní vzhled, ale především zavedení nové reklamní plochy a zlepšení proklikovosti bannerů“. Na lepší proklikovost se plánuje v dalších fázích projektu soustředit i Aktuálně.cz. Spolu s redesignem Aktuálně.cz představí speciální microsite, která návštěvníkům vysvětlí, jak nový web co nejefektivněji používat. Kromě Aktuálně.cz v poslední době prošly redesignem i další české zpravodajské servery. Mimo už zmíněné Lidovky.cz představily nové weby také iDnes.cz, Respekt.cz nebo televizní stanice ČT24.

„Staré“ Aktuálně.cz vlevo, nové napravo. Mění se barva, uspořádání homepage i rubriky.

Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)