Češi jsou konzervativní, hledá se průkopník

Že Flash is dead, říkali někteří již před třemi lety. Přesto je realita taková, že vychází pět flashařů na jednoho HTML5 specialistu. Fakt, že Chrome přestává Flash podporovat, tak udělal z letní okurkové sezony nečekanou honičku. Proto se ptám sama sebe, zda bychom ten zpropadený Flash opravdu sami zavrhli, nebýt „intervence“ Googlu. Přes všechny jeho nevýhody byl totiž léta upřednostňován pouze proto, že na něj byli všichni zvyklí a bylo to tak jednodušší. Velmi podobné je to v Česku i s videoreklamou. Zejména na mobilních zařízeních spotřeba videa neustále roste, protože na stolních počítačích už téměř není kam růst. Stoupá i kvalita tohoto on-line obsahu a profil diváků je každým dnem pestřejší. Ale co se týče programatického nákupu videí, zasekli se „ajťáci“ někde na půl cesty. Synonymem videoreklamy je pro ně YouTube a případné nevýhody omlouvají možností TrueView. Většina publisherů přitom už dnes podporuje formát VAST 2.0. Pomocí pixelů lze díky tomu jednoduše změřit počty zhlédnutí videa do 25, 50, 75 nebo 100 %. Nikdo jako by na to nechtěl slyšet. Dokola se vyrábí jednoduché bannery s otřepaným sdělením „doprava zdarma“ nebo „sleva 30 %“ a omlouvá se to čarovnou větou „Vždyť to funguje“. Je to ale opravdu tak? A i kdyby to skutečně tak skvěle fungovalo, není to přesto málo? Zadavatelů, kteří chtějí využít mediální prostor k budování vztahů se svými klienty a ostatními konzumenty on-line obsahu, je pořád smutně málo. Upřednostňují se krátkodobé cíle. Chvilkové navýšení CTR je prezentováno jako skvělý úspěch. Málokdo chce přitom investovat do interaktivních formátů a rich médií, protože nevidí výsledky tady a teď. Nebo je spíš vidět nechce. Výkon interaktivních formátů jako filmstripu nebo 3D boxu se dnes vyhodnocuje stejnou metrikou jako statické bannery. Kouká se na prokliky, ale nikdo už neměří čas, který uživatel stráví s daným formátem. Nikdo už neměří množství informací, které se uživatel dozví bez prokliku na koncovou stránku klienta. Kdo může za přílišné lpění na zavedených postupech? Mediálky? Klienti? Dodavatelé technologií? Najde se tu konečně nějaký osvícený průkopník? Přihlaste se!

 

Stále vychází pět flashařů na jednoho HTML5 specialistu. Bylo to pořádně horké léto.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen