Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Saint-Gobain: Když obr připomíná 350. výročí

Historie jména Saint-Gobain, v současnosti industriální korporátní skupiny sdružující několik společností a značek, sahá daleko hlouběji do historie než většina – z reklamy – světoznámých značek. Založena byla v roce 1665 za vlády Ludvíka XIV., 357 zrcadel na zámku Versailles pochází právě z jejích továren.

Komunikace společností vlastněných Saint-Gobain a vyrábějících např. autoskla pro každý druhý vůz na evropském trhu či stavební materiál jako izolace, akustické, vodovodní či kanalizační systémy se dosud odehrávala převážně v B2B prostoru a český zákazník, když už, spíše zná značku Isover než Saint-Gobain a spíše samotné produkty nežli inovace, výzkum a společenské angažmá skupiny. Letošní, 350. výročí, jež si korporace připomíná v globálním rozsahu, to má změnit.

Přesmyčka do češtiny

Kampaň je v ČR unikátní tím, že poprvé všech 11 značek komunikuje společné téma a příslušnost k jednomu koncernu, skupině Saint-Gobain, a je zároveň odrazovým můstkem k celosvětové kampani a komunikaci „master brandu“ Saint-Gobain (dále S-G).

Reklama
Know

„Kampaň 350 probíhající v Česku vychází ze zahraničních návrhů; S-G nenakupuje prostor v médiích. Nedávno zprovoznila nové webové stránky v českém jazyce (http://www.saint-gobain.cz/) a v češtině komunikuje aktivně na sociálních sítích (Facebook, Twitter). Motiv 350 se objevuje ve všech materiálech našich jedenácti značek, ať už se jedná o katalogy, letáky, digitální komunikaci a další,“ uvádí k aktivitám skupiny u nás ředitel marketingu a komunikace Jakub Benda Mimochodem, na novém českém webu se poprvé objevil odkaz pro komunikaci s médii a odbornou veřejností.

V rámci B2B komunikace se S-G komplexně podílí především na organizaci seminářů a konferencí, které jsou cílené zejména na odborníky a opinion leadery z oboru. Vedle webu a správy sociálních sítí, jež pro S-G zajišťuje společnost NEW logic, si skupina své komunikační aktivity často plánuje a realizuje in-house.

350 důvodů víry v budoucnost

Hlavní téma oslavné kampaně zní: Saint-Gobain: 350 let, 350 důvodů, proč věřit v budoucnost. Má jednotný logomanuál a brandbook (celosvětově), rozdíl je pouze v jazycích, spojuje ji několik společných celosvětových eventů, lokální eventy si každá země organizuje sama. Mezi celosvětové události patří futuristické putovní pavilony, kde se široká veřejnost seznámí s inovacemi v oblasti konstrukčních materiálů. Pavilony jsou vyrobené v České republice, objevily se však (či objeví) pouze v Číně, Brazílii, USA a Francii. Ostatní si je mohou prohlédnout díky on-line virtuální prohlídce (http://www.saint-gobain350years.com). Prohlídka zavede diváky do galerie inovací v oblasti habitatu, kde objeví šest podrobných tematických sekcí (Proměna materiálů, Od reklamy k marketingu, Saint-Gobain ve světě, Největší úspěchy, Svět práce, Firemní správa a kultura) a díky trojrozměrné rekonstrukci Manufacture des Glaces uvidí, jak vypadala sklárna vyrábějící zrcadla v předvečer Francouzské revoluce. Pro příznivce on-line her spustila S-G před pár několika týdny hru World 350 (viz obr.), 15. října čeká „velká party“ globálně všechny zaměstnance S-G, k dispozici je i on-line obchod se suvenýry značky.

Kromě profilu S-G na Facebooku, který globálně sbírá informace o výročí, a Twitteru, který aktualizuje poznatky z eventů v tomto roce, zařadila skupina S-G do kampaně také sociální sítě Instagram (fotky z eventů), Pinterest (fotky z pěti pavilonů), YouTube (videa z eventů) a Scoop.it, která přebírá to nejzajímavější z obsahu na zmíněných sítích.


Hra World350 (http://world350.com/) byla vyvinuta ve Francii společností 3 h 33 a její výroba trvala 12 měsíců. V průběhu roku budou do hry průběžně zaváděny další nové herní prvky. Zdarma je ve verzi pro Android, iOS a též pro PC. Herní koncept: obyvatelé Země dostanou varování neznámého původu, na jehož základě musí hledat úkryt v paralelním světě, který se jmenuje „World350“. Ten si však nejdříve musí vybudovat. Ve hře obsahující čtyři platformy některá symbolická znamení, jako např. mrknutí oka, odkazují na know-how a hodnoty skupiny Saint-Gobain.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)