Mít jen text možná už nestačí

Češi milují smartphony. Přinejmenším to naznačují průzkumy, podle kterých byla většina z více než tří milionů loni zakoupených telefonů „chytrými“ a podle průzkumu Nielsen Admosphere je na začátku letošního roku poprvé vlastnila už i více než polovina internetové populace.

Zákonitě tak roste i zájem o aplikace, které jsou jejich nedílnou součástí, a na tento trend reagují i média.

Text se zvukem

Jedním z nejnovějších přírůstků na trhu českých mediálních aplikací je od pondělí nový produkt týdeníku Respekt (vydává Economia, vydavatel M&M, pozn. redakce). Respekt už jednu aplikaci měl, umožňovala však pouze zakoupení a čtení vydání.

V té nové je největší novinkou to, že týdeník využívá svou audioverzi a texty přímo v aplikaci doplňuje o možnost jejich poslechu. Součástí je zároveň jejich uložení mezi oblíbené a sdílení na sociálních sítích.

Respekt má v současnosti zhruba 16 500 předplatitelů printové a 2500 digitální verze. Nová aplikace technicky souvisí s ohlašovanými novými webovými stránkami týdeníku a celkově rostoucím zaměřením týdeníku na komfort internetových a mobilních uživatelů.

Když je jedna aplikace málo

Respekt ovšem není jediným médiem, které uvažuje, jak zatraktivnit svou přítomnost na chytrých telefonech.

Lídrem na zdejším trhu je v tomto směru nejspíše tabletový týdeník Dotyk, jehož texty jsou doplňovány o proklikávací galerie a řadu dalších interaktivních prvků.

Obohacení smartphonů však nemusí spočívat jenom ve zvuku a proklikávání. Odpovědí může být i jiné zpracování obsahu.

Před dvěma lety představil americký měsíčník Esquire svou týdenní mobilní edici Esquire Weekly a týdeník The Economist loni představil aplikaci s denním zpravodajstvím The Economist Espresso. Esquire letos ohlásil rozšíření služeb a Economist je spokojen se statisíci staženími.



Nová mobilní aplikace týdeníku Respekt, která na jednom místě kombinuje text se zvukem.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard