Češi milují smartphony. Přinejmenším to naznačují průzkumy, podle kterých byla většina z více než tří milionů loni zakoupených telefonů „chytrými“ a podle průzkumu Nielsen Admosphere je na začátku letošního roku poprvé vlastnila už i více než polovina internetové populace.
Zákonitě tak roste i zájem o aplikace, které jsou jejich nedílnou součástí, a na tento trend reagují i média.
Text se zvukem
Jedním z nejnovějších přírůstků na trhu českých mediálních aplikací je od pondělí nový produkt týdeníku Respekt (vydává Economia, vydavatel M&M, pozn. redakce). Respekt už jednu aplikaci měl, umožňovala však pouze zakoupení a čtení vydání.
V té nové je největší novinkou to, že týdeník využívá svou audioverzi a texty přímo v aplikaci doplňuje o možnost jejich poslechu. Součástí je zároveň jejich uložení mezi oblíbené a sdílení na sociálních sítích.
Respekt má v současnosti zhruba 16 500 předplatitelů printové a 2500 digitální verze. Nová aplikace technicky souvisí s ohlašovanými novými webovými stránkami týdeníku a celkově rostoucím zaměřením týdeníku na komfort internetových a mobilních uživatelů.
Když je jedna aplikace málo
Respekt ovšem není jediným médiem, které uvažuje, jak zatraktivnit svou přítomnost na chytrých telefonech.
Lídrem na zdejším trhu je v tomto směru nejspíše tabletový týdeník Dotyk, jehož texty jsou doplňovány o proklikávací galerie a řadu dalších interaktivních prvků.
Obohacení smartphonů však nemusí spočívat jenom ve zvuku a proklikávání. Odpovědí může být i jiné zpracování obsahu.
Před dvěma lety představil americký měsíčník Esquire svou týdenní mobilní edici Esquire Weekly a týdeník The Economist loni představil aplikaci s denním zpravodajstvím The Economist Espresso. Esquire letos ohlásil rozšíření služeb a Economist je spokojen se statisíci staženími.
Nová mobilní aplikace týdeníku Respekt, která na jednom místě kombinuje text se zvukem.