Černá tužka D&AD pro Leo Burnett

Jenom několik cen Black Pen- cil se každý rok rozdá při vyhlášení prestižních D&AD Awards. Udělují se výjimečným reklamním počinům, kte- ré jsou ve své oblasti přelomové.

Mezi pěti letošními držiteli jsou i reklamní agentury Leo BurnettHoller za kampaň Like a Girl pro dámské vložky Always. Ta se snaží bořit sociální konstrukty spojené s dospívajícími dívkami. Před kamerou tvůrci požádali dobrovolníky, aby ukázali, co znamená běhat, prát se a házet „jako holka“. Zatímco dívky před pubertou tyto činnosti provedly sebejistě a hrdě, starší ženy a muži je už předváděli sebezesměšňujícím způsobem. Autoři kampaně tímto způsobem chtěli ukázat, že v období puberty dívky přebírají od společnosti negativní konotace slovního spojení „jako holka“. To podle tvůrců zbytečně snižuje jejich sebevědomí.

Tohle je zdravé

Další kategorií D&AD Awards je White Pencil. Tu získávají práce, které mají díky kreativnímu nápadu sílu pozitivně ovlivnit společnost. Jedním z letošních držitelů je agentura Droga5 za kampaň This is Wholesome pro sušenky Honey Maid. Ta se v intimních videoportrétech snaží ukázat, že rodiny s rodiči stejného pohlaví, různých ras nebo rozvedené můžou vychovávat děti stejně dobře jako ty „běžné“. Má demonstrovat, jak se za posledních 90 let změnilo složení rodiny.



Vítězná Kampaň Like a Girl pro P&G bourá stereotypy o dívkách.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
tesco_hlavni
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen