Jenom několik cen Black Pen- cil se každý rok rozdá při vyhlášení prestižních D&AD Awards. Udělují se výjimečným reklamním počinům, kte- ré jsou ve své oblasti přelomové.
Mezi pěti letošními držiteli jsou i reklamní agentury Leo Burnett a Holler za kampaň Like a Girl pro dámské vložky Always. Ta se snaží bořit sociální konstrukty spojené s dospívajícími dívkami. Před kamerou tvůrci požádali dobrovolníky, aby ukázali, co znamená běhat, prát se a házet „jako holka“. Zatímco dívky před pubertou tyto činnosti provedly sebejistě a hrdě, starší ženy a muži je už předváděli sebezesměšňujícím způsobem. Autoři kampaně tímto způsobem chtěli ukázat, že v období puberty dívky přebírají od společnosti negativní konotace slovního spojení „jako holka“. To podle tvůrců zbytečně snižuje jejich sebevědomí.
Tohle je zdravé
Další kategorií D&AD Awards je White Pencil. Tu získávají práce, které mají díky kreativnímu nápadu sílu pozitivně ovlivnit společnost. Jedním z letošních držitelů je agentura Droga5 za kampaň This is Wholesome pro sušenky Honey Maid. Ta se v intimních videoportrétech snaží ukázat, že rodiny s rodiči stejného pohlaví, různých ras nebo rozvedené můžou vychovávat děti stejně dobře jako ty „běžné“. Má demonstrovat, jak se za posledních 90 let změnilo složení rodiny.
Vítězná Kampaň Like a Girl pro P&G bourá stereotypy o dívkách.