Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zafunguje i u vás využití celebrity v marketingu?

Podpora produktů nebo služeb pomocí známé tváře není žádnou novinkou. S příchodem sociálních sítí a rozmachem lifestylových médií je propagace eventu nebo značky spojených s VIP osobnostmi důležitým komunikačním nástrojem. „Máte-li například novou značku nebo produkt, který potřebujete rychle a účelně zpropagovat mezi širší masovou skupinou, spojení s VIP osobnostmi může v tomto případě fungovat velmi dobře,“ říká Olga Kunešová, managing partner PR agentury Big Fish & Co.

„Běžnou součástí komunikačního mixu se stávají akce specializované na uvedení produktů nebo značek. Jedná se tak například o speciální otevírací akce nového obchodu, uvedení produktu na trh nebo individuální spolupráci s vybranou celebritou, VIP osobností či udavatelem trendů,“ dodává Kunešová.

Celebrity nejsou jen o bulváru

VIP osobností se nemyslí jen osoba plnící přední stránky bulváru. Pro mnoho čtenářů je inspirací sportovec, umělec nebo prostě odborník ve své oblasti. Záleží pak na spojení s konkrétní značkou, jaký typ zvolí. Logicky se nabízejí sportovci pro sportovní značky a herečky pro oděvní nebo kosmetické brandy, ale paradoxně právě neobvyklé propojení, například divadelní herečky se sportovní akcí, dává nebývalý prostor pro PR pokrytí.

Reklama
ČEZ

Využít se dá i více tváří

Výhodou spolupráce s VIP osobnostmi je i to, že nemusíte vybírat jen jednu konkrétní osobu, ale na jedné akci můžete mít i několik známých tváří. To vede k masivnějšímu mediálnímu pokrytí a k širšímu zásahu cílové skupiny. Konzument se může ztotožnit s jednou nebo i více tvářemi, či právě s tou jednou, která mu k produktu nejvíce sedí.

Na klientovi pak už jen záleží, jestli i do budoucna zvolí nějakou konkrétní tvář, která ho bude na trhu reprezentovat. „Máme například klienty, kteří si pro svůj produkt zvolí jednu konkrétní tvář a s tou spolupracují na PR pokrytí hned od začátku. Společenská média dostanou příležitost zdokumentovat veškeré ,behind the scene‘ přípravy a využít je třeba i exkluzivně pro svůj titul,“ vysvětluje Kunešová. Přidanou hodnotou agentury je pak pro klienta i fakt, že zná obsazenost a popularitu celebrit a především dokáže pohlídat vhodnost prezentace dané celebrity.

Pro klienta toužícího po okamžité propagaci není tedy nejvhodnější zvát VIP osobnosti, které nemají či nechtějí médiím co sdělit, či zvát je na prezentaci produktů v oblasti, kde jsou již tváří konkurence apod. Obdobné je to s nabídkou celebrit pro různé moderace. Jako perličku můžeme zmínit snahu jisté moderátorky, která přijela moderovat uvedení nového sportovního vozu v naprosto jiném, konkurenčním sportovním voze.

Nepodceňujte viralitu selfies z akcí

Další výhodou je spojení osobností se sociálními sítěmi. Téměř každá celebrita disponuje nějakým profilem na sociálních sítích, a pokud si na svůj profil dá post z akce nebo zapózuje s jistým výrobkem, je to pro klienta velmi efektivní zásah.

Ať už se rozhodnete pro jakoukoliv verzi spolupráce s celebritou či VIP osobností, díky cílenému zásahu je to rozhodně dobrá volba, která navíc nemusí být finančně náročná, pokud se nejedná o dlouhodobou a vyloženě exkluzivní spolupráci. Zde je potřeba počítat s vyššími náklady. Menší a neexkluzivní akce se dají pořídit za velmi nízké náklady a někdy se dá jednat i o kombinaci barterového plnění a hotovosti.


Olga Menzelová na akci pro maminky s dětmi S kočárkem Prahou.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)