Systém videoreklamy TrueView na YouTube oslavil 8. dubna pět let od svého uvedení. Tento typ videoreklamy dává divákům na výběr, jaké zprávy inzerenta chtějí vidět a kdy, což inzerující značky motivuje k tvorbě obsahu, který opravdu zaujme. Důkazem toho je, že v loňském roce byly čtyři z deseti nejsledovanějších videí na YouTube reklamy.
K nejvýraznějším patří např. Volvo Epic Split, Pepsi Test Drive, Wren First Kiss aj. Společnost Google si při představování TrueView přitom nebyla vůbec jistá, zda tento koncept bude fungovat. Nabízela se otázka, jestli se budou lidé opravdu dobrovolně dívat na reklamy, což jde proti filozofii tradiční televizní reklamy, kde jsou reklamní spoty nucenými přestávkami v programu.
„Tím, že jsme dali uživateli možnost přeskočit reklamu, získávají všichni: diváci sledují pouze reklamy, které je zajímají, a inzerenti jsou odměněni za tvorbu zajímavého obsahu, který lidé chtějí sledovat,“ říká Petra Brodilová, brand sales activation specialist Googlu pro region CEE.
TrueView inovuje s kartou
K pátému výročí přichází videoslužba vlastněná Googlem s novým způsobem, jak mohou zadavatelé získat pozornost diváků, a pro samotný YouTube jde o další možnost monetizace. YouTube přidává k videoformátu TrueView interaktivní karty, kde mají zadavatelé možnost zadat více informací o své značce či službě. Např. upozornit na související videa či připojit k reklamě odkaz na své webové stránky. Nový formát s kartou TrueView In-stream je dostupný na českém i slovenském trhu.
Informační karta se nespouští automaticky, uživatelé musí kliknout na tlačítko v pravém horním rohu videa a tím spustit interakci. V případě, že divák na kartu klikne, pro YouTube z toho plyne zisk i v případě, že diváci videospot přeskočí. Doposud inzerenti platili za zhlédnutí celého videa nebo alespoň 30 sekund u delších formátů. Ke změně obchodního modelu by podle magazínu Advertising Age mělo dojít od května letošního roku.
Data o TrueView
Za poslední tři roky počet inzerentů využívajících TrueView podle dat Googlu vzrostl třikrát (Q1 2012 versus Q1 2015).
Všech top 100 globálních značek za poslední rok využilo pro své kampaně TrueView a 95 % inzerentů využívajících TrueView spustilo své kampaně napříč zařízeními.
Inovovaný formát TrueView In-stream umožňuje inzerentům přidat další informace ke svému spotu, např. odkaz na své webové stránky.