Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Síla internetu a médií a zbytečnost aprílových žertů

nullMinulý týden nás zasáhla vlna aprílových žertíků a novinářských kachen. Příznačné je, že všechny nápady, jak někoho napálit nebo mu vsugerovat nějaký nesmysl, se z domovů a kanceláří přenesly už téměř výlučně na internet a do médií. A tím poněkud ztratily svůj smysl i kouzlo, protože na internetu se dějí divné a neuvěřitelné věci každý den. Když Matt Stopera, senior editor BuzzFeedu, zveřejnil prvního dubna svůj příběh, na první pohled se zdálo, že jde o aprílový žert. Popsal, jak se právě vrátil z Číny, kde se stal zásluhou ztraceného mobilu mediální hvězdou. Mobil mu ukradli před rokem v jednom baru v New Yorku. A před pár dny miliony Číňanů se zatajeným dechem sledovaly jeho cestu Čínou, kam ho pozval nový majitel jeho zmizelého mobilu. Absolvovali jednu tiskovku za druhou, všude, kam se pohnuli, je sledovaly davy fanoušků, fotili, natáčeli. Reportáž přinesla i největší čínská televizní stanice CCTV News. Celý příběh by mohl sloužit jako studie na téma „Jak nové technologie ovlivňují naše životy“. Pár měsíců po ztrátě mobilu se totiž Mattovi začaly na jeho novém mobilu zobrazovat záhadné obrázky, které nikdy nenafotil. Byl na nich mladý muž stojící u pomerančovníku. Po čase Matta uklidnil jeho kamarád, že zřejmě je ukradený mobil stále napojený na iCloud a obrázky, které fotí nový majitel, se automaticky objevují i na jeho novém mobilu. Matt iCloud zablokoval a kauza by byla ukončena, kdyby na BuzzFeed nedal článek s obrázkem a s titulkem „Kdo je ten muž a proč se jeho obrázky objevují na mém mobilu?“. A tehdy to začalo. Někdo z Číny zavěsil obrázek na Weibo, čínskou obdobu Twitteru, miliony nadšenců muže hledaly a našly, ten pozval Matta do Číny a stali se z nich přátelé na život a na smrt. Takže když vám třeba příště ukradnou mobil, nerozčilujte se. Berte to tak, že díky novým technologiím možná právě začíná velkolepý a magický příběh vašeho života.

 

Takže když vám třeba příště ukradnou mobil, nerozčilujte se.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)