Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Hvězda ve 3D udává trendy

Soutěž reklamních předmětů a dárků Hvězda 3D reklamy letos vstupuje do „půlkulatého“, patnáctého ročníku. Od svého vzniku prošla pěkný kus cesty, a když se nyní ohlédneme zpět, můžeme zrekapitulovat trendy a směry vývoje, jimiž se obor 3D reklamy u nás ubíral.

A tak po období prosperity a „nekonečných možností“ na začátku milénia, kdy se obor rychle rozvíjel, agentury objednávaly zboží ve velkém přímo v Číně a zadavatelé se nebáli investovat do originálních reklamních předmětů vyvinutých na míru, přichází v roce 2008 hospodářská krize a s ní odsunutí 3D reklamy na okraj mediálního mixu. Během několika málo let se obrovsky zvyšuje tlak na cenu a pro mnohé zadavatele se reklamní předměty stávají komoditou, kterou nakupují v aukcích co nejlevněji.

Naštěstí i v tomto nelehkém období zůstalo ještě dost zadavatelů, kteří v sílu a účinnost 3D reklamy nepřestali věřit. I oni však začali klást mnohem větší důraz na ekonomiku a efektivitu vynaložených investic a reklamní předměty se objemově i hmotnostně zmenšily.

Což znamená nižší náklady na výrobu, přepravu a skladování. Snížilo se také objednávané množství a zadavatelé kupují jen tolik, kolik opravdu potřebují. Naopak se zvýšila přidaná hodnota. Už to není taška, čepice, sklenice či ručník. Přidává se zážitek, který s sebou nese emoce a tím i snadnější zapamatovatelnost a lepší vztah k dárci.

Po roce 2011 vstupuje do hry také rychlý rozvoj spotřební elektroniky. Trh zaplavují flash disky všech tvarů a barev, jejichž cena klesla tak, že si je může dovolit každý. Objevují se různá příslušenství k notebookům, mobilním telefonům a později i k tabletům. Velký boom zažívají také předměty s LED osvětlením, ať už se jedná o různé druhy svítilen, ale i svítící a blikající deštníky nebo klobouky.

A hitem posledních dvou let se staly předměty vyrobené ze silikonu. Tento snadno tvarovatelný a vysoce odolný materiál, u něhož dosud nebyly zjištěny škodlivé vlivy na zdraví, se používá hlavně pro výrobu reklamního nádobí, ale také stojánků na telefon nebo hraček pro děti.

Jsem zvědav, jaký trend bude nastartován letos.

Ve 3D reklamě už dnes nejde o tašku, čepici nebo ručník. Přidává se zážitek, který nese emoce, zapamatovatelnost a vytváří tak vztah.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu