Když Josef Havelka, marketingový ředitel České spořitelny (ČS), v posledním rozhovoru pro M&M z loňského roku uvedl, že banka letos uvede novou kampaň a bude to „řacha“, nelhal. Tuto středu spouští ČS nový reklamní koncept, výrazně odlišný od všech ostatních, které kdy použila. Je totiž postavený na 3D animaci. Spořitelnu tak bude od nynějška reprezentovat „typická česká rodina“ Palečkova, která by měla být vidět především v TV a on-linu, což budou dva hlavní mediatypy, jimiž bude ČS v letošním roce k masové klientele komunikovat. Zaměřit se chce také na sociální sítě, na nichž by podle Havelky měli Palečkovi „žít“. „Digitální svět potřebuje svou kreativitu a my se díváme po specializované agentuře, která ji dělat umí,“ řekl Havelka. Nepřímo tak naznačil, že v dohledné době ČS zřejmě vypíše pro tuto oblast výběrové řízení.
Prototyp české rodiny, za jehož vizuální stránkou stojí renomované argentinské studio PepperMelon, chce ČS použít ke komunikaci konkrétních finančních témat. Televizní spoty, které tedy nemají být čistě produktové, ale tematické, pak doprovodí konkrétní produktová linka. V tomto týdnu spustí ČS kampaň zaměřenou na půjčky. „V životě jde často o peníze, a i když jde i o něco jiného, peníze jsou často prostředkem, jak toho jiného dosáhnout,“ vysvětluje Havelka a dodává: „Tato kampaň je velmi výrazná a nezaměnitelná, těžko někdo udělá něco podobného. Zároveň je to ale forma relativně komplexní na přípravu a výrobu, a tudíž vyžaduje pečlivé plánování.“
Palečkovi navazují na kampaň s rodinami, kterou ČS uvedla v roce 2013 už pod Havelkovým vedením. Vystřídala ne příliš oblíbenou dvojici bankéřů Tomáše a Lenky. (Více k tématu na str. 12)