Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Proč vlastně berou ženy v PR méně než muži?

V lednu letošního roku si česká Asociace Public Relations Agentur (APRA) zvolila nové vedení. Když jsem se dívala na slavnostní povolební fotku, něco mi nesedělo: z fotky na mě hleděla skupina šesti mužů. Nemohla jsem si nepoložit otázku: že by ženy kompletně zmizely z českého PR? Víme, že tohle pravda není. APRA má v pozici výkonné ředitelky vynikající ženu, které si moc vážím. Když jsem o tom psala na Facebooku, vtipně mi odpovídala kamarádka, místopředsedkyně PR klubu, že už všechny skvělé ženy sedí v PR klubu. Na Americké obchodní komoře, kde vedu marketingový výbor, máme při setkáních pravidelně vyrovnaný počet mužů a žen. Takže zase: všechno v pořádku? Ne. Podle nejnovějšího průzkumu agentury Bloom, Gross & Associates, která zkoumala odměňování mužů a žen pracujících v PR ve Spojených státech, berou dnes ženy ročně o skoro 50 tisíc dolarů méně než muži. To je přibližně 1,3 milionu korun. Zajímavé je, že čím zkušenější jako žena jste, tím hůř: pokud máte méně než pět let praxe, rozdíl se blíží 5500 dolarů. Pokud ale máte více než pětileté zkušenosti, rozdíl rázem skočí až na 42 tisíc. Milé ženy, které pracujete v PR, co všechno byste mohly s těmito penězi udělat? A co všechno by mohly udělat vaše dcery, kdyby se také jednoho dne rozhodly pracovat v PR? Zatím nemáme přesná čísla o tom, kolik mužů a kolik žen pracuje v českém PR, v jakých pozicích a za jakou odměnu. Víme jen, že Česká republika patří mezi nejhorší pětici zemí EU z pohledu rozdílu ve výši platů mužů a žen. A pokud s tím nic neuděláme, připravíme „krásný“ dárek svým dcerám. Ptáte se, co vlastně můžeme my, ženy, konkrétně udělat? Běžte zítra na kávu s headhunterem, abyste zjistily svoji opravdovou hodnotu. Ponechte bez povšimnutí domněnky, že si něco nezasloužíte jen proto, že jste byly na mateřské. Naučte se pořádně smlouvat – jak o cenách, tak o výplatách. Neohrnujte nos nad chlapskými soutěžemi v tom, kdo má větší ego. Rozdýchejte to a běžte dál. Nebojte se toho, že budete vidět. A stůjte samy za sebou. Pokud to neuděláte vy, platíme za to všechny. Včetně našich dcer.

 

Cristina Muntean
zakladatelka
Media Education CEE
([email protected])

 

ČR patří mezi nejhorší pětici EU z pohledu rozdílu ve výši platů mužů a žen.

Reklama
Know

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)