Provozujete řadu reklamních nosičů na letišti, jaké novinky letos klientům nabízíte v této lokalitě? Naší úplně největší novinkou jsou právě instalované LED obrazovky, které mají 32 metrů čtverečních. Zařadili jsme se s nimi mezi světová letiště, která tyto reklamní formáty nabízejí a mají. Jedná se o nejnovější HD technologii s vysokým stupněm rozlišení a kvality přenosu obrazu. Pro které klienty jsou právě instalované reklamní nosiče vhodné? Viděli jsme právě probíhající reklamu na společnost Vodafone, Moser…
Jsou vhodné pro široké spektrum klientů, především těch, kteří používají moderní technologie, ať jsou to výrobci elektroniky, telefonů, PC, dále samozřejmě mobilní operátoři, automobilky, ale také společnosti, které nabízejí služby, jako pojišťovny, banky, cestovní kanceláře, aerolinky, v neposlední řadě také společnosti podnikající s luxusními produkty, s módou a doplňky, kosmetikou, nábytkem apod. Domnívám se, že je to vhodné prakticky pro kohokoliv, kdo má zájem oslovit širokou a zajímavou cílovou skupinu, která se celoročně na letišti vyskytuje a tráví na něm dostatečně dlouhou dobu, aby mohla nenásilně tuto formu reklamy absorbovat. Na pražském letišti ročně projde přes 11 milionů cestujících. Další skupinou mohou být klienti s typicky českými produkty, kteří by mohli na letišti prezentovat symboly úspěchu českého průmyslu a výrobků. Zde jasně vidím například Pilsner Urquell, Mattoni, Becherovku, již vzpomínaný Moser, Škodu Auto, ČEZ, České dráhy a podobně. Velmi zajímavý je projekt, který byl realizován skupinou JCDecaux na jiných světových letištích. Pojišťovací společnost může na nosičích komunikovat cestovní pojištění a vyzvat cestující, aby se ještě pojistili, než odletí do zahraničí. Naší výhodou je, že máme mnoho příkladů ze světa, jak kreativně s těmito nosiči pracovat.
Může mezi inzerující pojišťovnou a návštěvníkem letiště proběhnout propojení i prostřednictvím QR kódu?
Určitě, to je jedna z možností. Může být uvedena ale i telefonní linka, kde může cestující pojištění uzavřít. Klient navíc okamžitě získá zpětnou vazbu a měřitelný zásah.
Jde o jednu z možných cest, jak mohou klienti získat zpětnou vazbu o své kampani. Nabídnete klientům i další data alespoň o průchodnosti na letišti?
Obrovská výhoda letiště je, že máme velmi přesná data. Letiště informace sbírá samo o sobě, nechybějí ani informace z aerolinek. Víme přesný počet odbavených a přilétajících, národnosti, věkové složení, známe i informace o cílových skupinách, zda jde o manažery, studenty atp., rozložení dle terminálů, jednotlivých gatů. Klientům tato data vždy poskytujeme. Jak chcete nové formáty v dohledné době směrem ke klientům promovat? Plánujeme mnoho akcí. Každý obchodník a naši zaměstnanci mají teď v patičce mailu informaci, že jsme tyto obrazovky instalovali s proklikem na stránky věnované jen LED. V současné době představujeme tyto plochy mediálním agenturám a klientům. Ukazujeme i prezentace klientů v zahraničí. Plánujeme na jaro event za přítomnosti zkušených kolegů ze zahraničí. Máme s těmito nosiči velké plány, jedná se o naši vlajkovou loď. Ve skupině věříme, že elektronické nosiče jsou budoucností outdoorové reklamy.
Přibudou ještě další plochy?
Na pražském letišti jsme již instalovali digitální panely, tzv. totemy, jedná se o LCD obrazovky s vysokým rozlišením, které byly ve velikosti 80 palců instalovány v Evropě vůbec poprvé. Jsou umístěny na obou terminálech ve třech sítích a musejí okolo nich projít všichni cestující.
Jaké další kampaně jste ve světě realizovali?
V Londýně byla třeba kampaň na vlakovém terminálu Waterloo. Automobilka instalovala reálný model auta, vedle něj bylo sedadlo z auta a LCD panel, na kterém si zákazník nakonfiguroval svoje auto, jaká by chtěl světla, barvu, počet dveří apod., a jak seděl na sedadle, tak přímo nad ním se mu na obrazovce auto samo skládalo. Lidé si to fotili, natáčeli, sdíleli to na sociálních sítích a kampaň měla obrovský zásah a dopad. Je to podle mě nenásilná přátelská forma reklamy a dobré propojení značky s cílovou skupinou a vytvoření emocionální vazby se zákazníkem. Nehledě na to, že automobilka sebrala mnoho kontaktů o potenciálních klientech. Chceme tento projekt představit i našim klientům. Software již existuje, nemusí se vyvíjet, tedy pořizovací náklady mohou být velmi zajímavé.
Kamila Mortimer, obchodní ředitelka JCDecaux
Obchodní ředitelka JCDecaux do společnosti nastoupila v loňském roce. V outdooru je známá především jako bývalá generální ředitelka společnosti Outdoor Akzent. Předtím pracovala několik let jako generální ředitelka Schober Direct Marketing.