Třiadvacátému ročníku soutěže ADC Creative Awards – dříve známé jako Louskáček – dominovaly agentury Ogilvy & Mather a Kaspen/Jung von Matt (na snímku). Ten se svými pracemi pro Budějovický Budvar, konkrétně s reklamní kampaní pro prémiové tmavé pivo B:Dark, která získala nejen zlatá ocenění v kategoriích Film, Craft a Design, ale i cenu hlavní – Grand Prix.
Budvar zároveň získal ocenění Klient roku. Mimochodem co pro reklamní branži představuje pivovarský průmysl, asi celkem výmluvně ilustruje to, že loni byl klientem roku Pilsner Urquell.
Zlatý ohníček za výjimečný přínos pro českou reklamu dostal Jaime Mandelbaum, kreativní ředitel sítě Young & Rubicam pro oblast střední a východní Evropy. Pražská Y&R přitom naši největší a nejprestižnější soutěž reklamní kreativity už druhým rokem bojkotuje.
Zcela nejúspěšnější agenturou ADC Creative Awards se ovšem už podruhé za sebou s velkou převahou stala agentura Ogilvy & Mather. Její zástupci si z novoměstského klubu La Loca odnesli hned 17 ocenění. To se mimochodem letos hodně povedlo. ADC se po letech spolupráce s renomovanými designéry nebál riskovat a oslovil mladé talenty. A vyplatilo se to. Co drobné bustě brýlatého kreativce z šedé litiny chybí na okázalosti, to dohání svou vahou.
Předsedou poroty byl letos Jevgenij Primašenko z Wieden & Kennedy Amsterdam. Porotci vybírali z 246 prací od 48 agentur a zadavatelů. Celkově bylo uděleno 48 cen.
Zlato v kategoriích Print a Craft získala agentura Scholz & Friends za projekt Stříbrné šípy, v kategorii Digital dostala dvě nejvyšší ocenění Ogilvy. Stejně tak jako v kategorii Design. V ostatních segmentech nebyly litinové busty se zlatými sklíčky brýlí uděleny.