Mediální agentura MEC Slovakia připravila pro slovenský Telekom projekt, který se rozhodl využít starou slabinu televizní reklamy – to, že lidi ji nesledují a jsou zvyklí během reklamního bloku dělat něco jiného.
S iniciativou Superstar Social TV – známější ovšem pod názvem Chyť si Mobíka – nejen zvítězila v kategorii Nejlepší využití TV v loňském, devátém ročníku soutěže Flema Media Awards, která oceňuje nejlepší mediální kampaně a kreativní využití médií v Česku a na Slovensku, ale – i díky ní – získala také titul Inovativní agentura roku.
VÝCHOZÍ SITUACE: LIDI SE NEDÍVAJÍ
Časy, kdy televizní reklama přitahovala lidi jako magnet, jsou v Česku a na Slovensku dávno pryč. Většina televizních reklam je považována spíš za rušivou a s příchodem internetu mnozí považují dny televize jako nosiče marketingového poselství za sečtené.
MEC a Telekom ovšem namísto pasivního sledování reklamy nebo přepnutí kanálu či odchodu do kuchyně nabídly divákům dodatečný obsah a možnost „komunikovat“ s reklamami prostřednictvím jejich vlastních smartphonů.
Strategie: Dejme jim něco jiného
Vsadili na populární soutěž Superstar – jejímž je Telekom dlouholetým partnerem – a na postavičky zvané Mobíci. Prostřednictvím sociálních sítí, technologických blogů a reklamy v mobilech informovali diváky o nové aplikaci Chyť si Mobíka, díky jejímuž použití bylo možné během vysílání Superstar vyhrát nový smartphone.
Realizace: Určitě mají smartphony
V reklamním bloku soutěže Superstar běžel i speciálně označený spot Telekomu, během jehož vysílání museli diváci spustit aplikaci a kývat svým telefonem. Tímto „třesením“ telefonem bylo možné virtuálně „chytit“ postavičku Mobíka.
Virtuální postavičky si jednak později mohli vyměnit za reálné plyšové hračky, jednak po nasbírání určitého počtu Mobíků postoupili do slosování a měli šanci vyhrát nový telefon.
Výsledek: Víc než jen spot
Díky synergii TV a mobilu byl obyčejný spot proměněn na neobyčejnou zábavu. Kromě samotné soutěže Chyť si Mobíka aplikace poskytovala i další zábavní obsah, takže její uživatelé se během reklamní přestávky nenudili a věnovali svůj čas interakci se značkou Telekom.
Během celé kampaně lidé chytili více než osm tisíc Mobíků a s brandem strávili víc než 70 hodin. Aplikace, kterou si stáhlo 27 tisíc lidí, se dostala do první desítky rodinných her a toto místo si udržela dva měsíce.
Aplikace Chyť si Mobíka navíc pomohla posílit image Telekomu jako technologického lídra v oblasti marketingové komunikace – kromě technologických blogů zadavatel získal i PR na významných marketingových zpravodajských portálech.
A agentura získala výše zmíněná ocenění v mezinárodní soutěži Flema Media Awards.
Agentura MEC Slovakia přitáhla pomocí smartphonů a „Mobíků“ ke svému klientovi Telekomu diváky v době, kdy jindy od televize naopak odcházejí. Ocenění za projekt přebírali na loňských Flema Media Awards Vladimír Paštinský (vlevo) a Nina Foltánová.