Společnost Diageo, majitel nejprodávanější whisky na světě Johnnie Walker a jeden z největších výrobců a distributorů alkoholu vůbec, si pro legendární brand vybrala novou reklamní agenturu. Z výběrového řízení, kterého se kromě stávající Bartle Bogle Hegarty účastnily ještě BBDO, Ogilvy & Mather a Wieden + Kennedy, vyšla vítězně agentura Anomaly. Diageo to oznámilo poté, co se před svátky setkalo naposledy v Amsterdamu se všemi uchazeči o account, jehož monitorovaná hodnota v roce 2013 dosáhla 40 milionů dolarů.
Výběrové řízení překvapilo nejen agenturu BBH, která pro značku pracovala posledních 15 let, ale podle týdeníku Advertising Age i řadu lidí z marketingové branže. Koncept Keep Walking je totiž považován za jeden z nejlepších v segmentu vůbec. Když jej značka s BBH v roce 2000 spustily, její celosvětový tržní podíl činil 13 procent, zatímco na konci roku 2013 už dosáhl procent dvaceti.
Za tu dobu si role ve spotech, které BBH pro Walkera připravila, vystřihly takové celebrity – anebo spíš osobnosti – jako herec Harvey Keitel či režisér Martin Scorsese. Kdybychom však měli vybrat jen jeden jediný, volba by byla jasná. Jmenuje se Muž, který obešel celý svět a hraje v něm skotský enfant terrible Robert Carlyle. V TV jste ho ovšem asi neviděli. Má totiž téměř sedm minut. A Carlyle v něm celých těch sedm minut jde a jde a mluví a mluví. A vysvětluje historii značky Johnnie Walker a co tenhle spotřební brand znamená. To vše v jediném nepřerušovaném záběru. A snad každý, kdo ho viděl, říká, že je to jedna z nejlepších reklam, jaké kdy vznikly.
Ale svět se točí dál. A Johnnie Walker a Robert Carlyle už každý půjdou svou cestou. Tedy na webu je ještě najdete, jak jdou spolu.
Robert Carlyle jde a jde a jde. Zkuste jít s ním.