TikTok dominuje v organickém zapojení, Facebook a X zaostávají

Analytický tým Socialinsider se zaměřil na vyhodnocení dat z 125 milionů příspěvku napříč platformami a představil novou zprávu o průměrném zapojení na Facebooku, Instagramu, TikToku a X.

Nejlepších výsledků v oblasti organického zapojení dosahuje TikTok, který si upevnil pozici lídra s průměrnou mírou zapojení 2,50 procenta. Podle zprávy Socialinsider algoritmus TikToku nadále upřednostňuje poutavý obsah, který podporuje diskuse a sdílení. Instagram se umístil na druhém místě, ale s výrazným odstupem.

Facebook vykazuje ještě nižší míru zapojení, což odpovídá trendu, kdy Meta klade větší důraz na videoobsah (Reels) a omezuje viditelnost externích odkazů. X (dříve Twitter) vykázal nejhorší výsledky v angažovanosti na jeden příspěvek, přičemž v minulém roce byl výkon lepší.

Zajímavé by bylo srovnání mezi uživateli, kteří platí za X Premium, a těmi, kteří ne, protože placení uživatelé získávají větší dosah. Zpráva však pracuje s průměrnými hodnotami napříč všemi dostupnými profily.

Socialinsider vysvětluje, že míra zapojení na příspěvek se počítá jako součet lajku a komentářů k příspěvku, dělený celkovým počtem sledujících daného profilu, vynásobený 100. To znamená, že výsledky jsou relativní vůči velikosti publika a nejsou zprůměrovány celkově.

TikTok dominuje v lajcích i komentářích

Pokud jde o konkrétní interakce, videa na TikToku generují v průměru více lajků než příspěvky v jiných aplikacích. Průměrný počet lajků na příspěvek se v posledním období na TikToku zvyšoval, což může odrážet rostoucí obeznámenost uživatelů s platformou a jejími trendy.

Naopak na X je získávání lajků náročnější, což znamená, že menší počet interakcí nemusí nutně znamenat neúspěch. Komentáře sledují podobný trend, kde Instagram předběhl Facebook, ale TikTok zůstává lídrem.

Celou zprávu Socialinsider 2025 Social Benchmarks Report lze nalézt zde.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-8

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-8

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251
iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina

MAM Exkluzivně v časopise

Jakub Otava
AI Restart
Renault
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa
nova_O2
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Penny prsa