Proniknout do organických feedů uživatelů je už i pro influencery stále těžší a těžší. Značky tak část svých rozpočtů pro influencer marketing začínají směřovat do placené propagace obsahu tvůrců. Podrobně se tomu věnuje téma MAM 03/2025.
Jak říká Petr Srna, šéf World of Online, k finanční podpoře příspěvků influencerů v případě jeho agentury dochází už u sedmi z deseti kampaní. Podle Ondřeje Šimůnka, CMO GroupM, je pak dokonce tento postup již nezbytný. „Z pohledu mediálního plánování čistě influencerská komunikace bez placené podpory není optimální řešení,“ říká.
Do tématu jsme oslovily sedm značek, které influencer marketingu využívají. Tohoto „boostování“ však naplno využívají jen dvě z nich. „Je to pro nás strategický nástroj, protože propojuje autenticitu influencer marketingu s přesností cílené placené reklamy,“ vysvětluje šéf brandu GymBeam Juraj Kruželák.
O tom, jaké značky a proč podporu nevyužívají, jaká část rozpočtu by na „boost“ měla jít či proč je dobré s influencery nespolupracovat jen na sociálních sítích, čtěte zde.