Poslední dny plnil mediální prostor zejména neuvážený krok Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), přesněji vydání tiskové zprávy, která stanovila influencerům povinnost se registrovat v evidenci poskytovatelů audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání.
Většina influencerů do konce listopadu asi ani netušila, že existuje RRTV. Nyní je povědomí o ní na historickém maximu. Sentiment naopak klesl k bodu mrazu.
MAM se celé kauze věnuje v hlavním tématu. Oslovili jsme oborové organizace – Asociaci komunikačních agentur, Sdružení pro internetový rozvoj, Asociaci online vydavatelů i Českou unii vydavatelů – mluvili jsme se samotnými tvůrci, jako je například Petros Michopulos, vyjádření nám poskytli influenceři, jako například Samuel Samake nebo Adam Kajumi, a celou věc jsem také rozebrali s advokátkou Petrou Dolejšovou.
V textu s názvem „Smutný příběh z rady“ se mimo jiné dočtete, proč by v tuto chvíli bylo ze strany influencerů lepší na výzvu k registraci do evidence poskytovatelů audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání nereagovat.