Čínská propaganda na TikToku: Může být influencer nevědomým nástrojem?

Čína využívá k propagandě už i influencery. Odborníci volají po větší odpovědnosti a mediální gramotnosti publika.

„Každý má právo na svůj názor, ale nikdo asi nechce nevědomě sloužit cizím zájmům,“ říká expertka na strategickou komunikaci Denisa Hejlová.

Aféra kolem českého influencera Jana Michálka ukazuje, jak hluboko může čínská propaganda proniknout i do světa sociálních sítí.

Jaké ponaučení si mohou influenceři i jejich publikum z této kauzy odnést?

Více se dočtete v článku, který vyšel ve vydání MAM 50/2024 a je dostupný pouze pro předplatitele.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen