Hyundai pozastavil reklamy na X. Zobrazovaly se vedle problematického obsahu

Automobilka Hyundai minulý týden pozastavila svou reklamu na X Elona Muska poté, co se sponzorovaný příspěvek společnosti objevil vedle antisemitských a pronacistických příspěvků.

Hyundai pro NBC news uvedl, že obavy ohledně bezpečnosti značky přenáší na Muskovu společnost. „Pozastavili jsme naše reklamy na X a mluvíme s X přímo o bezpečnosti značky, abychom zajistili, že tento problém bude vyřešen,” vysvětlil Hyundai v prohlášení. 

Snímek obrazovky reklamy Hyundai na účtu X, který často zveřejňuje popírání holocaustu a antisemitismus zveřejnila novinářka na volné noze a uživatelka X Nancy Levine Stearnsová. Uvedená reklama se objevila na profilu uživatele, který obhajoval nacistického vůdce Adolfa Hitlera a prosazoval antisemitské konspirační teorie. Před čtvrtečním pozastavením účet napsal, že sídlí v Austrálii. Publikoval pod pseudonymem a měl více než 55 000 sledujících. Účet má podle NBC news již několik měsíců modré zaškrtnutí které signalizuje, že se jedná o placeného předplatitele „Premium“.

Podle Muska má Twitter nyní pouze 1500 zaměstnanců, což je výrazně méně než před dvěma lety, kdy jich měl téměř 8000. Kvůli tomu se na síti častěji objevují dezinformace, projevy nenávisti a další nežádoucí obsah.Velcí inzerenti zajišťující prostřednictvím reklam asi 90 procent příjmů Twitteru kvůli tomu už inzerci v minulosti stopli. Patří mezi ně společnosti Pfizer, General Motors, Volkswagen či Apple. Musk se nicméně nechal již dříve slyšet, že například společnost Apple reklamu obnovila.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345