Teads pro slovenskou VÚB optimalizovala formáty i kreativu: výsledky jsou zajímavé, zlepšení mohou přinést i malé změny.
Poslední měsíce v roce 2023 pracovala agentura Digiline na televizní kampani pro Všeobecnou úvěrovou banku. V listopadu byly ale televizní stanice vyprodané, tudíž vznikla otázka, jak efektivně alokovat část rozpočtu. Díky zkušenostem s Teads nebyl problém přesvědčit klienta, aby investoval právě do optimalizace pozornosti uživatelů (Attention). To se úspěšně podařilo díky optimalizaci na úrovni kreativ a výběru webů, kde kampaň poběží. Výstupy přinesly řadu pozoruhodných poznatků. V průběhu kampaně agentura požádala Teads o zlepšení CTR (click through rate). Teads Studio do kreativ přidalo výraznější CTA (call to action), což překvapivě zlepšilo nejen CTR, ale i „Attention“.
Malé změny s velkým dopadem
VÚB a Digiline udělaly skvělý tah, když si pro realizaci „Attention“ studie vybraly právě Teads. Špičkové technologické zajištění, výborné výstupy a řada doporučení může posunout vnímání značky na zcela novou úroveň. Pokud hovoříme o měření pozornosti, je třeba si připomenout, s jakými metrikami společnost Teads pracuje. Měří se „View rate“, tedy podíl impresí, které skutečně viděl reálný uživatel. Dále „Eyes-on dwell time“, tedy počet sekund, po které se v průměru uživatel díval na reklamu. Z těchto metrik se potom vypočítá „Attentive seconds“ (APM); počet sekund skutečně vnímaných uživateli na tisíc impresí. Teads měří pozornost ve spolupráci s celosvětově známou technologickou společností Lumen Research, lídrem v oblasti výzkumu a měření pozornosti. Teads Ad Manager využívá pokročilou metodiku společnosti Lumen, která vychází z použití modelu a algoritmu LAMP (Lumen Attention Measurement Platform), kombinující data z panelu uživatelů, kteří souhlasili s „eye trackingem“ na svých zařízeních a data z konkrétní kampaně.
Výsledky kampaně
Kampaň pro slovenský trh ve srovnání s benchmarky:
▶ 70 procent impresí skutečně viděl reálný uživatel, což je o čtyři procenta více, než udává Teads Global benchmark.
▶ U kampaní na finanční produkty a služby je všeobecně těžší zaujmout uživatele ve srovnání například s FMCG brandy. I přesto jsme měřením dosáhli zajímavých výsledků: průměrná doba pozornosti uživatele na tisíc impresí byla 1902 sekund.
▶ Průměrná doba očního kontaktu uživatele s reklamou byla 2,73 sekundy.
▶ Formáty Video LS a Scroller v této kampani zajistily nejlepší pozornost.
▶ Kampaň byla dvakrát optimalizovaná po prvním a druhém týdnu, což zajistilo zvýšení APM o 20 procent a zároveň snížení aCPM o sedm procent (aCPM = cena za 1000 sekund pozornosti).
▶ Weby z kategorie Rodina a rodičovství zajistily nejvyšší pozornost uživatelů.