Lstí v e-commerce prostředí neúměrně přibývá. Jak se mohou značky bránit deep fakes a AI podvodům? To jsme zjišťovali v posledním čísle MAM 8/2024.
Zažíváme éru, kdy se hranice mezi realitou a falší stírají, a to i díky vzestupu fenoménu známého jako „deep fakes“. Experti varují, že s nástupem generativní umělé inteligence může tento trend ještě zrychlit. S deep fakes, které napodobovaly například prezidenta Petra Pavla nebo jiné politiky, se uživatelé internetu mohli setkat již před časem. Na TikToku jsou pak úplně běžné napodobeniny Andreje Babiše, jejichž obraz a zvuk jsou jen těžko rozeznatelné od reálného člověka.
Před rostoucí efektivitou podvodníků, kteří využívají nástroje umělé inteligence k vylepšení podvodného obsahu, varuje Vladimíra Žáčková, specialistka kybernetické bezpečnosti ze společnosti Eset. Podvodníci mohou například zneužít identitu firem, aby ze zákazníků vylákali citlivé údaje a finance.
A jak se tomu mohou bránit? Například ředitel Asociace AI Lukáš Benzl radí značkám, aby si dopředu připravily krizový scénář a aby upřímně komunikovaly se zákazníky. Ke komunikaci by měly používat oficiální kanály a informovat zákazníky o potenciální hrozbě.
Jakou roli mají virtuální influenceři v Číně, jaké podvody značky nejvíc ohrožují a mnohem více se dočtete pouze v plné verzi článku zde.