Na červnové konferenci Sklik Expert fórum jsme představili novinku, po které naši inzerenti už delší dobu volali. Jde o Lookalike cílení, které vám umožní zvýšit zásah kampaní v obsahové síti Skliku, a tím získat nové zákazníky.
Jak Lookalike funguje? Už z názvu je zřejmé, že s ním můžete v online prostoru oslovit uživatele vykazující podobné vzorce chování jako lidé, kteří už navštívili váš web. Abyste Lookalike cílení mohli ve svých kampaních využívat, stačí mít na webu nasazené retargetingové kódy Skliku.
Výběr vhodných uživatelů zajišťují pokročilé algoritmy strojového učení. To znamená, že s Lookalike cílením zasáhnete potenciální zákazníky, u nichž je vyšší pravděpodobnost, že budou mít o vaše produkty nebo služby větší zájem. Vše si navíc jednoduše aktivujete v přehledném uživatelském rozhraní Skliku.
Jak dopadlo testování?
Novinku jsme sice spustili teprve před pár dny, ale v posledních měsících jsme cílení testovali s bezmála 150 klienty a více než 20 agenturami. Chtěli jsme zjistit, jak se Lookalike osvědčí v praxi, získat zpětnou vazbu od zapojených klientů a agentur a samozřejmě také vyladit případné nedostatky.
Klienty, kteří se zapojili do testování, jsme záměrně vybírali tak, aby pocházeli z různých oborů. Chtěli jsme si tak ověřit, jak bude Lookalike cílení fungovat napříč odlišnými segmenty trhu.
Z testu agentury Publicis vyplynulo, že Lookalike cílení zvyšuje proklikovost (CTR). Vyšší CTR, konkrétně o 21 procent, agentura zaznamenala u pěti ze šesti klientů, a to díky oslovení relevantnějších uživatelů. Ukázalo se také, že u Lookalike byla v porovnání se zájmovým cílením nižší míra opuštění webu.
Chcete i vy oslovit nové zákazníky pomocí Lookalike? Ozvěte se nám, rádi vám nové cílení blíže představíme.