Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

KOMENTÁŘ: Quo vadis, televize?

Jak velké jsou televizní trhy a kam až sahají pomyslné hranice streamovacích služeb? A kolik předplatných zvládne průměrná domácnost? Při pohledu na globální televizní trh to vypadá na více než zářnou budoucnost. Korona vymetla kina a kulturní akce celkově, to vše evidentně nahrává televizi a čísla z jednotlivých trhů a služeb to jen potvrzují. Navíc analýzy dalšího vývoje jsou hodně ambiciózní.

Fenomenální úspěch si připisuje například Disney+ ve Velké Británii. Rozjezd nové streamovací platformy doslova předčil očekávání, proto se teď Disney rozhodl ukončit vysílání svých lineárních kanálů Disney Channel, Disney XD a Disney Junior. Jejich vypnutí má ještě více posílit pozici streamovacího nováčka. Ten jen na ostrovech od loňského listopadu zaznamenal přes 54 milionů předplatitelů.

Čísla jsou to na první pohled slibná, nicméně stále s nejistou budoucností. Disney jakožto jedna z největších mediálních společností na světě se tím pádem odřízne od příjmů, které pravidelně přitékaly za licencovaný obsah pro jiné stanice a operátory. Zároveň musí doufat, že čísla předplatitelů stabilně porostou i do budoucna a dostatečně tak vykompenzují veškeré náklady, zejména za nové pořady, které v tomto případě nejsou nejlevnější. Veškerá produkce Disney je známá a populární tím, že zaměstnává nejlepší animátory a její filmy či seriály stojí na nejnovějších digitálních tricích a efektech.

Reklama
Abovalve

V tomto ohledu je zajímavý pohled na dění za velkou louží. Amazon jakožto další globální gigant na poli televizní zábavy se totiž pomalu obrací opačným směrem než rivalové. Zní to překvapivě, ale Amazon i přes rozvíjení platformy Prime Video chce nově experimentovat právě s lineární televizí. Jak se podařilo vypátrat redaktorům z časopisu Fortune, Amazon v náborových inzerátech uvádí, že ačkoliv je video na vyžádání na vzestupu, očekává se, že v globálním měřítku poroste čas strávený u televize ve prospěch živého, programového nebo lineárního vysílání v následujících dvou letech o 64 procent.

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 24. srpna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)