Reklama
Megaboard

Tungate: Protože potřebujete novináře

Šéfredaktor týdeníku Marketing & Media Ondřej Fér mi položil otázku, proč by se agentury vlastně letos měly hlásit do Epica Awards. Odpověď zní: Protože porotu tvoří novináři, kteří jsou prvotním publikem agentur. Každá agentura, která si chce zachovat svůj vysoký profil, by měla vědět, že díky úzké spolupráci s žurnalisty má Epica s výjimkou Cannes vůbec největší a nejrozsáhlejší mediální pokrytí.

Toto postavení si Epica buduje dlouhodobou prací a růstem. Jsem s ní spojený už osmnáct let a letošní porota je nejsilnější, jakou pamatuji. Porotci zastupují vedoucí tituly o komerční komunikaci z celého světa. Přibrali jsme navíc ještě specialisty na rychle se rozvíjející oblasti virtuální a rozšířené reality a na segmenty jídla a pití.

Prezidentkou poroty letos bude Fiona Rogers, šéfka legendární fotografické agentury Magnum Photo. Mnoho fotografů z agentury se věnuje komerčním zakázkám. Díky tomu Fiona disponuje robustní znalostí žurnalismu i komerční kreativity. Navíc má švih a dokáže být pěkně ostrá. Ideální prezidentka!

Letošní ročník navíc přináší ještě jednu velkou novinku. Zaznamenali jsme, že do Epicy přichází stále větší množství přihlášek z oblasti public relations. Tuto skutečnost jsme reflektovali tím, že jsme založili Grand Prix pro PR. Tím vyjadřujeme svou úctu a respekt k PR jako svébytné oblasti komerční komunikace. Přibyly také kategorie věnované kreativnímu využití dat a genderové rovnosti. Svět komerční komunikace prochází nekončící evolucí a Epica se vyvíjí s ním.

Stejně tak se vyvíjí i svět tisku. V posledních letech dostal kvůli ekonomické krizi několik tvrdých ran, ale dokázal se s nimi vyrovnat. Přišel s novými formami práce s předplatiteli i se strategickými vizemi placeného online obsahu. Tisk neumírá. Nežiji jen Epicou, pracuji také jako novinář na volné noze a rozhodně si nemohu stěžovat na nedostatek práce!

Sociální média mohou být nevyvážená. O to důležitější je práce s médii coby nosičem využívajícím výlučně ověřená fakta. Novináři, s nimiž spolupracujeme, pocházejí právě z nich. Mají silné názory, jsou nezávislí a hledají objektivitu. Také proto nemohou hlasovat pro práce pocházející ze stejných zemí jako oni.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále