Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reklamní samuraj: Bez kompromisů

Je to nové Něco víc než cokoliv, je to nové Komplexní řešení, je to tak ikonické, jak je to blbé. A přemnožilo se to. Ukážete fotografii nějaké káry a napíšete k tomu „SUV bez kompromisů“. Nebo „Talíře bez kompromisů“. Anebo prostě uděláte zkratku a stvoříte rovnou slogan „Kvalita bez kompromisů“. Prd to znamená – a zní to dobře! Co víc si může marketér přát? Zkuste si tuhle frázi vyhledat v gůglech!

Problém je, že spotřebitel ví, že nic není bez kompromisů. Rozjede se svým novým SUV bez kompromisů, a už na druhém rohu musí zastavit, protože svítí červené světlo. Kompromis jako vyšitý. A kvalita bez kompromisů? Kompromisem byla její cena. Kdyby byla ještě dražší, byla by jistě i ta kvalita tak nějak víc kvalitnější, jenže – už nedostupná pro kompromisnickou šrajtofli.

Celý život je kompromis! Moje milovaná si přála loni v létě jet na týden ke svým rodičům na chalupu, ale já potřeboval pracovně zůstat doma. Dospěli jsme k rozumnému kompromisu – a odjeli na týden k jejím rodičům na chalupu. Jak je život prostý, když dokážete dospět ke smíření se s kompromisy!

Reklama

Nedávno jsem zahlédl hipsterskou lžíci na obouvání bot. Vyrobenou trvale udržitelně, v rodinné dílně, přísně hyperlokálně a velmi pravděpodobně z recyklátu vařeček, užívaných v neziskové organizaci. Ovšemže byla bez kompromisů, jak by mohla nebýt! Za ty peníze by nesměl kompromis projít ani sousední ulicí!

Jenže sama lžíce na obouvání je kompromisem ze své podstaty: kdybyste byli ohebnější, nepotřebovali byste ji. A kdybyste místo módních botek (nebo barefůtek) nosili obuv, kterou není třeba rvát na nohu jak tureckou mrtvolu na kůl před hradem Vlada Napichovače, opět by výrobce nazouvaček neměl co do huby vložit.

Možná si řeknete, co je do jedné fráze? Vždyť je to jen marketing – a marketing je přečasto i blábol. Už jsme tomu přivykli, a mnozí jsou schopni odfiltrovat i vypečenější blbosti. Ale když už někdo volá po kvalitě bez kompromisů, měl by jí sám dosahovat. Nejen v produktu. I ve své komunikaci.

Dělejte to bez kompromisů.
Bez kompromisů s nelogičností.
Bez kompromisů s nesmyslem.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)