Jak jsme včera psali, ve čtvrtek 12. září se v pražské prodejně hraček Hamleys otevře Red Bull Shop. Red Bull Shop At Hamleys Prague je první Shop-in-Shop svého druhu. Nabízí se ovšem otázka, jestli je propagace energy drinků v obchodě s hračkami nejen z etického hlediska pořádku. Jan Binar, Prezident Asociace komunikačních agentur (AKA) to vidí jasně.
Bez důvěry není značka. A značky by si měly velmi pečlivě vybírat kontext, ve kterém se objevují, aby samy sebe i ostatní neohrozily. Zejména pokud se spekuluje a v různých lékařských studiích se objevují podezření, že vedou k závislosti, poškozují spánek, působí negativně na vývoj mozku u dětí.
Stačí dát do vyhledávače Red Bull + zdraví + děti. A musíte přemýšlet, jak někoho napadlo dát první obchod mimo Rakousko do hračkářství. Na to jsem odpověď nenašel. Říká se, že až kolem 12tého roku věku se vyvíjí části mozku a myšlení, které jsou schopné kriticky vyhodnocovat svět. Do té doby zcela nekriticky a emotivně přijímají co vidí. Kolem 15tého roku, už učiní velký pokrok. Ale až v 18ti na ně pohlížíme jako na plnoleté.
Malé děti slepě následují ty větší. A tak budou slepě vyžadovat, aby jim rodiče pomohli získat křídla. Aby přikoupili ke Kenovi s Barbie ještě Red Bull. Ať si užijí pořádný mejdan! Kromě potenciální vzdělávací role. Názorné manifestace odstrašujícího symbolu. A vytvoření velké příležitost pro rodiče, aby názorně vysvětlili dětem, že firmy dokáží být nezodpovědné a nedá se jim věřit. Že klidně potenciálně ohrozí zdraví dětí. Kromě toho, na tom počinu nic pozitivního nevidím.