Budejce.cz, tedy oficiální projekt Města České Budějovice na své facebookové stránce v úterý večer zveřejnil „roztomilé“ video, které má lákat na dnes započatý 46. ročník Země živitelky. Zeptali jsme se několika lidí z oboru, jestli jde podle nich o ideální formu, jak přimět návštěvníky, aby vyrazili na českobudějovické Výstaviště. Na video se podívejte zde.
Richard Stiebitz , Wunderman Thompson:
Myslím, že komentáře pod videem na Facebooku nemá cenu dál doplňovat. Důležité je, pro koho to video je, jak se k němu dostane, co mu to přinese, proč to mají vidět ostatní (pokud v tom není záměr). Paní z agrární JČAJK měla odvahu jít s kůží na trh, mně tento druh humoru neoslovuje, ale nechce se mi do toho střílet. Také bych nešel do kina na Slunce seno a pár facek. Tam ale nemusím. Jestli to šlo v celoplošné TV? Nechci do toho střílet, to umí každý, ale do Cannes to prosím neposílejte
Vilém Rubeš, Reklamní samuraj:
Až sem ke mně doléhá bodré plácání se do stehen od zemedělců (ten neháček je správně!), co se chlámají bodrým dvojsmyslům. Podařilo se tam dostat všechno: narážku na náboženství, sexistické bláboly, prkenné herectví, recitace ve stylu komunistických sjezdů i naprosté amatérství tvůrců. Já myslím že cajk, mou představu o Zemi živitelce to vystihlo docela přesně.
Ondřej Fér, šéfredaktor MAM:
Od prvního okamžiku až do posledního jsem na tento spot zíral a ani jsem nedutal. Pokud si tedy tvůrci vytyčili za cíl přikovat diváka k monitoru, klobouk dolů. Když jsem si propláchl oči Savem a byl zase schopen uvažovat, došlo mi, že jsem netušil, že je stále ještě možné doufat, že lze cílovku oslovit snůškou prvoplánových dvojsmyslností. A pak jsem si uvědomil, že to možné je. Tvůrci spotu na Zemi živitelku nejspíš svou cílovku znají jako své boty a když o tom tak přemýšlím, nejspíš tato kampaň bude efektivní. Je to přesně ten typ obsahu, který lidé sdílí. Někteří, aby se mu mohli posmívat, někteří, aby se nad ním mohli spiklenecky pohihňávat. Každopádně ale sdílí. Efektivita zvítězila.